Gdy pracujemy z różnego rodzaju danymi, często mamy potrzebę przedstawienia ich na wykresie. Z każdą kolejną wersją Excela dostępnych jest coraz więcej rodzajów i typów wykresów. Wśród nich znajdziemy też wiele wykresów trójwymiarowych, między innymi kolumnowy 3D, liniowy 3D, warstwowy 3D, kołowy 3D, powierzchniowy, a nawet bąbelkowy 3D.

Wstawianie wykresów 3D

Dowolny wykres trójwymiarowy wstawiamy tą samą metodą jak wykresy dwuwymiarowe. Mając w arkuszu wprowadzone dane, należy je zaznaczyć i ze wstążki z zakładki Wstawianie wybrać typ wykresu, który nas interesuje. Na przykład, aby wstawić wykres kolumnowy 3D, najpierw wybieramy bezpośrednio na wstążce wykres kolumnowy, a później spośród dostępnych typów tego wykresu wybieramy 3D. Pokazuje to Rysunek 1.

Przykładowy wykres kolumnowy 3D pokazany jest na Rysunku 2.

Formatowanie efektów 3D na wykresie

Po wstawieniu takiego wykresu możemy formatować go standardowymi narzędziami do formatowania wykresów. Są jednak również dostępne możliwości formatowania efektów 3D. Najwięcej ich dostaniemy, klikając prawym przyciskiem myszy na dowolnej kolumnie i wybierając opcję Formatuj serię danych. Otworzy się okno, w którym możemy przede wszystkim wybrać, jaki ma być kształt naszych kolumn (dostępne opcje to: prostopadłościan, pełny ostrosłup, częściowy ostrosłup, walec, pełny stożek, częściowy stożek). Z kolei przełączając się w tym oknie na ikonkę Efekty (Rysunek 3), mamy możliwość edytowania wszelkich efektów trójwymiarowych zastosowanych dla naszej serii danych.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Interaktywne raporty – dostęp do informacji w dowolnym czasie i miejscu dla wszystkich pracowników organizacji

INFO_24_72.jpg

Kiedy rozmawiamy o idealnym raporcie, zazwyczaj jednym tchem wymieniamy takie jego cechy jak poprawność danych, na których się opiera, czytelność, przejrzystość czy łatwość interpretacji wyników. Obok tych absolutnych podstaw nie możemy oczywiście zapomnieć o tym, żeby raport był dostarczony na czas, w odpowiedniej formie do odpowiednich osób. Ilość danych, z jaką mamy na co dzień do czynienia powoduje, że budowanie raportów, które są później ręcznie wysyłane, przestaje być wystarczające, a coraz więcej procesów wymaga automatyzacji.

Czytaj więcej

Wizualizacja Kluczowe elementy mające wpływ w Power BI Desktop

INFO_24_58.jpg

W artykule omówimy wizualizację w Power BI Desktop nazywaną Kluczowe elementy mające wpływ w panelu bocznym Wizualizacje (zaznaczone strzałką na Rysunku 1). Pomaga ona zrozumieć czynniki wpływające na interesujące nas metryki, poprzez sprawdzenie, które elementy są znaczące (mające wpływ), a także porównanie znaczenia tych czynników między sobą. Funkcja ta analizuje dane, klasyfikuje znaczące czynniki, a następnie wyświetla je jako Kluczowe elementy mające wpływ.

Czytaj więcej

Transpozycja danych w Tableau Software

INFO_23_74.jpg

W różnych systemach czy aplikacjach służących do pracy w analizie lub wizualizacji danych mamy dostęp do szeregu funkcji związanych z przygotowaniem ich do raportowania lub prezentacji. Jedną ze specyficznych operacji, którą często mamy do dyspozycji, jest transpozycja tabeli, popularnie zwana pivotem.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama