Rozwój analityki biznesowej w ciągu ostatnich kilku lat znacząco przyspieszył. Firmy stające do wyścigu o fotel lidera rozwiązań w zakresie Business Intelligence (BI) nieustannie konkurują ze sobą, ulepszając oferowane przez siebie rozwiązania. Jednym z głównych graczy na rynku BI stała się firma Microsoft, która swoją pozycję zdobyła, oferując usługę Power BI (PBI).

Usługa Power BI pojawiła się na rynku w 2015 r. i od tego czasu systematycznie zyskuje coraz większą grupę sympatyków. Jako zbiór usług oprogramowania, aplikacji i łączników Power BI pozwala na pobranie danych z różnych źródeł, ich transformację, analizę oraz czytelną prezentację w postaci raportów i dashboardów. Power BI ma wiele zalet, do których zalicza się m.in. możliwość integracji z programami pakietu Office, takimi jak PowerPoint. Wspomniana fuzja pozwala na efektywne włączenie zaawansowanych raportów w strukturę prezentacji multimedialnej.
W niniejszym artykule chciałbym przedstawić trzy sposoby na wstawienie raportów i dashboardów utworzonych w Power BI do prezentacji w programie PowerPoint.
1. Eksport z konta Power BI
Pierwszy z omawianych sposobów wymaga od użytkownika wyeksportowania raportu utworzonego w Power BI Desktop do usługi Power BI online lub utworzenia go bezpośrednio w usłudze. W celu wyeksportowania raportu do PowerPoint należy zalogować się do usługi Power BI, a następnie po wyborze określonego raportu z karty Plik wybrać opcję Eksportuj do programu PowerPoint (Rysunek 1).
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu