Rozwój analityki biznesowej w ciągu ostatnich kilku lat znacząco przyspieszył. Firmy stające do wyścigu o fotel lidera rozwiązań w zakresie Business Intelligence (BI) nieustannie konkurują ze sobą, ulepszając oferowane przez siebie rozwiązania. Jednym z głównych graczy na rynku BI stała się firma Microsoft, która swoją pozycję zdobyła, oferując usługę Power BI (PBI).

Usługa Power BI pojawiła się na rynku w 2015 r. i od tego czasu systematycznie zyskuje coraz większą grupę sympatyków. Jako zbiór usług oprogramowania, aplikacji i łączników Power BI pozwala na pobranie danych z różnych źródeł, ich transformację, analizę oraz czytelną prezentację w postaci raportów i dash­boardów. Power BI ma wiele zalet, do których zalicza się m.in. możliwość integracji z programami pakietu Office, takimi jak PowerPoint. Wspomniana fuzja pozwala na efektywne włączenie zaawansowanych raportów w strukturę prezentacji multimedialnej.

W niniejszym artykule chciałbym przedstawić trzy sposoby na wstawienie raportów i dashboardów utworzonych w Power BI do prezentacji w programie PowerPoint.

1. Eksport z konta Power BI

Pierwszy z omawianych sposobów wymaga od użytkownika wyeksportowania raportu utworzonego w Power BI Desktop do usługi Power BI online lub utworzenia go bezpośrednio w usłudze. W celu wyeksportowania raportu do PowerPoint należy zalogować się do usługi Power BI, a następnie po wyborze określonego raportu z karty Plik wybrać opcję Eksportuj do programu PowerPoint (Rysunek 1).

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Interaktywne raporty – dostęp do informacji w dowolnym czasie i miejscu dla wszystkich pracowników organizacji

INFO_24_72.jpg

Kiedy rozmawiamy o idealnym raporcie, zazwyczaj jednym tchem wymieniamy takie jego cechy jak poprawność danych, na których się opiera, czytelność, przejrzystość czy łatwość interpretacji wyników. Obok tych absolutnych podstaw nie możemy oczywiście zapomnieć o tym, żeby raport był dostarczony na czas, w odpowiedniej formie do odpowiednich osób. Ilość danych, z jaką mamy na co dzień do czynienia powoduje, że budowanie raportów, które są później ręcznie wysyłane, przestaje być wystarczające, a coraz więcej procesów wymaga automatyzacji.

Czytaj więcej

Wizualizacja Kluczowe elementy mające wpływ w Power BI Desktop

INFO_24_58.jpg

W artykule omówimy wizualizację w Power BI Desktop nazywaną Kluczowe elementy mające wpływ w panelu bocznym Wizualizacje (zaznaczone strzałką na Rysunku 1). Pomaga ona zrozumieć czynniki wpływające na interesujące nas metryki, poprzez sprawdzenie, które elementy są znaczące (mające wpływ), a także porównanie znaczenia tych czynników między sobą. Funkcja ta analizuje dane, klasyfikuje znaczące czynniki, a następnie wyświetla je jako Kluczowe elementy mające wpływ.

Czytaj więcej

Transpozycja danych w Tableau Software

INFO_23_74.jpg

W różnych systemach czy aplikacjach służących do pracy w analizie lub wizualizacji danych mamy dostęp do szeregu funkcji związanych z przygotowaniem ich do raportowania lub prezentacji. Jedną ze specyficznych operacji, którą często mamy do dyspozycji, jest transpozycja tabeli, popularnie zwana pivotem.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama