Analiza wizualna to sposób przedstawiania danych, gdzie poprzez wzrok, nasz najbardziej rozwinięty zmysł, możemy czytać dane w postaci wizualnej. Za pomocą wyróżniania w sposób graficzny elementów istotnych dla analizy, nasze oczy pomagają nam w analizie wykresów.

Dlaczego kolor jest ważny? Kolory a wizualizacja danych

Jednym z ważniejszych elementów analityki wizualnej jest użycie kolorów. Część kolorów ma wyraźne znaczenie psychologiczne. Na przykład kolor czerwony związany jest często z władzą, miłością czy gniewem. Niebieski to zimno, spokój lub logika, w zależności od kontekstu. Z elementów tworzących projekt dashboardu, kolor jest jednym z najważniejszych i może przemawiać do odbiorcy na wiele sposobów.

Kolor składa się z trzech głównych charakterystyk, określonych w teorii sztuki (Rysunek 1):

  • Barwy (Hue), czyli czerwony, zielony, żółty;
  • Natężenia (Value), jak ciemny czy jasny;
  • Nasycenia (Saturation lub Intensity), jak słaby czy mocny.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 27/2021

Zmiana układu danych w Power Query

Zmiana układu danych w Power Query

Analizując dane, czasem musimy stawić czoło przeciwnościom losu. Zdarzeniom, które spowalniają nas w drodze do wniosków końcowych. Zdarza się jednak przeciwnik, który nie powstał przypadkiem, a stworzyła go jakaś nieżyczliwa nam dusza. Bo jak inaczej patrzeć na dane, które ktoś niewłaściwie ułożył?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 27/2021

Narzędzia ETL – czym są i jak zacząć z nich korzystać?

Narzędzia ETL – czym są i jak zacząć z nich korzystać?

W pracy z danymi często napotykamy na wiele problemów. Najważniejsze to rozproszenie danych w różnych systemach oraz ich jakość. Rozproszone dane nie pozwalają nam spojrzeć na wszystkie aspekty biznesu jednocześnie. Dane z systemów księgowych, CRM, sprzedaży, dane trzymane w plikach lokalnych użytkowników – analiza tych danych i wyciąganie z nich właściwych wniosków staje się w takim środowisku bardzo trudne. W takiej sytuacji pojawia się pytanie: jak to wszystko połączyć?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.