Analiza wizualna to sposób przedstawiania danych, gdzie poprzez wzrok, nasz najbardziej rozwinięty zmysł, możemy czytać dane w postaci wizualnej. Za pomocą wyróżniania w sposób graficzny elementów istotnych dla analizy, nasze oczy pomagają nam w analizie wykresów.

Jednym z ważniejszych elementów analityki wizualnej jest użycie kolorów. Część kolorów ma wyraźne znaczenie psychologiczne. Na przykład kolor czerwony związany jest często z władzą, miłością czy gniewem. Niebieski to zimno, spokój lub logika, w zależności od kontekstu. Z elementów tworzących projekt dashboardu, kolor jest jednym z najważniejszych i może przemawiać do odbiorcy na wiele sposobów.
Kolor składa się z trzech głównych charakterystyk, określonych w teorii sztuki (Rysunek 1):
- Barwy (Hue), czyli czerwony, zielony, żółty;
- Natężenia (Value), jak ciemny czy jasny;
- Nasycenia (Saturation lub Intensity), jak słaby czy mocny.
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu