Jak wykorzystać wsparcie technologiczne na każdym etapie sprzedaży i obsługi klienta? Jakie funkcje programów mogą wykorzystać szefowie sprzedaży w celu usprawnienia procesów handlowych oraz obsługi klienta? W jaki sposób przygotować się do wdrożenia oraz ile ono trwa?

Systemy, które pracują za ciebie

Rozwój firmy wiąże się nie tylko z większą liczbą klientów czy wyższymi zyskami, ale także z bardziej złożoną administracją, tworzeniem nowych procedur oraz zarządzaniem coraz to większym zespołem pracowników. Właśnie dlatego każde dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo spotyka się w pewnym momencie z koniecznością automatyzacji realizowanych zadań oraz uporządkowania wykonywanych procesów. W tym celu najczęściej wykorzystywane są różnego rodzaju narzędzia informatyczne, systemy i programy. Jakie są ich podstawowe funkcje? Jak wykorzystać technologię w codziennej pracy działów sprzedaży i obsługi klienta?

W jaki sposób systemy informatyczne pomagają w codziennej pracy przedsiębiorstwa?

Mocno upraszczając obszar pracy z klientem, możemy wyróżnić trzy główne działy związane ze sprzedażą, obsługą oraz planowaniem i wnioskowaniem. Elementy te są od siebie zależne, a sukces całego procesu wymaga sprawnej realizacji zadań na każdym z wymienionych etapów. Warto dodać, że opóźnienia czy wstrzymanie procesów w jednym z tych obszarów mogą nieść za sobą skutki w postaci niezrealizowanych projektów i braku zadowolenia klienta.

Szef sprzedaży oraz menedżerowie innych działów powinni więc zadbać o usprawnienie codziennej pracy swoich zespołów poprzez wykorzystanie – dopasowanych do profilu wykonywanych zadań – narzędzi informatycznych. Najczęściej są to systemy, które magazynują dane, pomagają w planowaniu oraz realizacji działań, częściowo je automatyzując. Wśród nich możemy wymienić front-office’owy CRM, back-office’owy ERP oraz dedykowany system raportujący.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Skuteczne zarządzanie sprzedażą oraz analiza działań to jedne z najważniejszych elementów stojących za rozwojem każdej odnoszącej sukcesy organizacji. Nigdy nie jest za wcześnie na wdrożenie procesów i narzędzi do zarządzania sprzedażą – nawet jeśli firma istnieje od niedawna i dopiero co zaczęliśmy generować pierwsze przychody.

Czytaj więcej

Popularyzacja sieci 5G a e‑commerce

Popularyzacja sieci 5G a e-commerce

Jak popularyzacja sieci 5G wpłynie na handel elektroniczny? Na jakie udogodnienia mogą liczyć konsumenci, a także właściciele i pracownicy sklepów online? W jaki sposób internet rzeczy może pomóc w e-sprzedaży?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.