int(1) int(2) SAPport zabezpieczeń, czyli dostęp do danych w systemie Twojej firmy | Procesy | Informacja Zarządcza

Od czasu wejścia przepisów RODO kwestia zbierania i przetrzymywania danych wywołuje jeszcze więcej dyskusji. Wiele firm musiało zaktualizować swoje przepisy i zwyczaje, ale jeszcze przed pojawieniem się zmian w prawie kwestia dostępu do wrażliwych danych była zasadnicza w działalności wielu przedsiębiorstw. SAP, spełniając oczekiwania użytkowników, przywiązuje dużą wagę do efektywnej autoryzacji i zabezpieczania danych. Czy wiesz, jak wykorzystać jego możliwości?

 

Autoryzacja na każdym kroku

Wyobraź sobie pracownika, który ma dostęp do danych osobowych i wysokości zarobków wszystkich zatrudnionych w firmie. To oczywiste, że przychodzi ci do głowy specjalista z działu kadr, który ze względu na pełnione obowiązki powinien mieć możliwość wglądu do tak wrażliwych informacji. Nadanie odpowiednich uprawnień pozwoli działowi kadr zrealizować wszystkie procesy biznesowe, jednocześnie chroniąc informacje o zatrudnionych przed ciekawskimi spojrzeniami ludzi z innych działów.

Na tym bardzo prostym przykładzie widać, jak bardzo przekrojowym tematem jest kwestia autoryzacji danych. W każdym dziale przedsiębiorstwa znajdują się dane, które nie powinny wyjść poza jego obręb. Jeżeli w firmie wdrożony jest zintegrowany system SAP, możemy założyć, że każdy moduł ma dane, do których dostęp należy ograniczyć do konkretnych osób. Oferowane przez SAP zarządzanie uprawnieniami pozwala określić grupy pracowników, które powinny otrzymać dostęp do sprecyzowanych poziomów zasobów, potrzebnych do realizacji ich zadań i przeprowadzenia operacji biznesowych.

Czym jest autoryzacja?

Mimo że każdy moduł SAP-a ma własną specyfikę, wynikającą z faktu pracy na różnych obiektach – procedura tworzenia uprawnień pozostaje niezmienna. Nawet najbardziej rozbudowany pod kątem autoryzacji model CRM nie wyłamuje się z tego modelu. Dobrze zorganizowane procesy przyznawania dostępów sprawiają, że organizacja jest elastyczna. Uprawnienia mogą być dowolnie modelowane, a możliwości wglądu do danych odpowiednio sprecyzowane pod kątem powierzonych zadań i kompetencji poszczególnych grup pracowników. Uprawnienia nie są sztywne – możliwe jest bieżące zarządzanie dostępem i wprowadzanie zmian wraz z pojawiającymi się wymaganiami firmy.

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tylko on-line nr 22/2020

Wybór systemu WMS w czterech krokach

MC_67_79.jpg

Wybór właściwego systemu klasy WMS jest trudnym i czasochłonnym zadaniem. Błędny wybór może spowodować, że cele firmy nie zostaną zrealizowane, a koszty przekroczą potencjalne korzyści.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 22/2020

Marketing Automation w e-sprzedaży – czy automatyzacja załatwia wszystko?

Coraz bardziej popularna automatyzacja procesów staje się orężem również w rękach marketerów. Dobrze wykorzystana, pozwala uratować porzucone koszyki zakupowe, wpłynąć na sprzedaż w okresach spadku popytu, zwiększyć efektywność promocji czy budować dobre relacje z klientem. Jak wszystko ma ona jednak swoje granice. Dlatego również w działalności e-commerce są obszary, które nie zawsze warto automatyzować.

Czytaj więcej

Czego boją się przedsiębiorcy? Nowoczesne narzędzia w prowadzeniu firmy vs. dotychczasowe rozwiązania

INFO_22_51.jpg

Trudno powiedzieć, co zapewnia firmie sukces – znacznie łatwiej wskazać, co zwykle przyczynia się do jej porażki. Błędne decyzje finansowe, nieudolne zarządzanie, opieranie się na utartych schematach to ledwie wierzchołek góry lodowej. Przedsiębiorcy wiedzą o tym doskonale – zapytani o przepis na porażkę, wskazują lenistwo, brak elastyczności i komunikacji. Skoro jednak wszyscy zgadzamy się, że kluczem do zwycięstwa jest to, by świadomie i z planem przeć do przodu, to dlaczego wciąż w naszych firmach królują niewydajne rozwiązania?

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama