Systemy klasy ERP stają się standardem w przedsiębiorstwach dążących do ekspansji – rozumianej albo przez zdobywanie nowych rynków, albo przez ugruntowanie pozycji zajmowanej obecnie. Przyczynia się to do rozwoju tego typu narzędzi IT poza standardowe sfery ich wykorzystania. Przykładem może być tu implementacja funkcji CRM w SAP BO.

System Customer Relationship Management (CRM) to popularny zbiór narzędzi do zarządzania kontaktami z klientami. Często przybiera on sformalizowaną strukturę dedykowanego oprogramowania, niemniej jednak jako zestaw procedur lub wspomniany wyżej zbiór narzędzi może towarzyszyć systemom szerszym niż tylko te przeznaczone właśnie do kontaktów z klientami.

Podstawową funkcją CRM jest, po pierwsze, porządkowanie relacji z klientem i ich ustrukturyzowanie w formie narzędzia informatycznego, a po drugie – możliwość zarządzania działem handlowym poprzez wyznaczanie celów i ich rozliczanie. Ta druga funkcja jest o tyle istotna, że w mierniku pieniężnym pozwala na ocenę skuteczności wdrożenia CRM w przedsiębiorstwie. Badania prowadzone wśród przedsiębiorstw, które wdrożyły rozbudowane narzędzia CRM do obsługi kontaktów ze swoimi klientami, pokazują siedem głównych korzyści, jakie płyną z tego typu rozwiązania:

  1. Wzrost strumienia przychodów, a co za tym idzie – wzrost zysków, co jest spowodowane możliwością zarządzania procesem sprzedaży w długim okresie przez centralizację informacji dotyczącej procesu sprzedaży, co umożliwia analizę przychodów i kosztów oraz budowanie raportów na temat perspektyw sprzedaży;
  2. Zwiększenie liczby klientów (również potencjalnych) – rozbudowane systemy CRM pozwalają na śledzenie kontaktów z potencjalnym klientem od momentu ofertowania, poprzez zamówienie, obsługę sprzedaży oraz ewentualne badanie jakości satysfakcji klienta z procesu jego obsługi;
  3. Elastyczność – możliwość skalowalności usług;
  4. Lepszy poziom obsługi klienta przez możliwość stosowania szablonów (patrz pkt 2) dotyczących oferty, zamówienia itp.;
  5. Utrzymanie klientów – analiza tzw. lojalności jest łatwiejsza dzięki dostępowi do scentralizowanych danych;
  6. Szybsze podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących procesu sprzedaży – tu atutem ponownie jest scentralizowany zasób informacyjny;
  7. Profilowanie klientów – nie chodzi tutaj tylko o parametry marketingowe, ale także finansowe typu: wiarygodność płatnicza, historie płatności itp.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Cyber Risk w e-commerce – bezpieczeństwo w e-sklepie

INFO_21_50.jpg

Dlaczego nie mając powierzchni wystawienniczej i showrooms możemy być okradzeni? Co, oprócz bezpieczeństwa transakcji, powinniśmy chronić, żeby nie ponieść szkód w biznesie? Przed czym chronią ubezpieczenia cyber risk?

 

Czytaj więcej

Budżetowanie kosztów metodą Activity Based Budgeting

INFO_21_46.jpg

Tradycyjne budżetowanie jest czasochłonne, może ograniczać innowacje i powodować utratę kontroli nad kosztami przez odpowiedzialnych za nie menedżerów. Activity Based Budgeting (ABB) skupia się na wyniku i lepiej dostosowuje się do strategicznych celów redukcji kosztów organizacji i ciągłej poprawy procesów.

Czytaj więcej

Możliwości w zakresie automatyzacji symulacji procesu biznesowego

INFO_21_41.jpg

Symulacja biznesowa jest kwintesencją wykorzystania języka BPMN do tworzenia modeli procesów w organizacji. Pozwala na dokonywanie głębokich analiz i ocen tego, co się dzieje w przedsiębiorstwie. Wykorzystanie atrybutów oraz danych z zewnętrznych źródeł może znacząco usprawnić ten proces.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama