Systemy klasy ERP stają się standardem w przedsiębiorstwach dążących do ekspansji – rozumianej albo przez zdobywanie nowych rynków, albo przez ugruntowanie pozycji zajmowanej obecnie. Przyczynia się to do rozwoju tego typu narzędzi IT poza standardowe sfery ich wykorzystania. Przykładem może być tu implementacja funkcji CRM w SAP BO.

System Customer Relationship Management (CRM) to popularny zbiór narzędzi do zarządzania kontaktami z klientami. Często przybiera on sformalizowaną strukturę dedykowanego oprogramowania, niemniej jednak jako zestaw procedur lub wspomniany wyżej zbiór narzędzi może towarzyszyć systemom szerszym niż tylko te przeznaczone właśnie do kontaktów z klientami.

Podstawową funkcją CRM jest, po pierwsze, porządkowanie relacji z klientem i ich ustrukturyzowanie w formie narzędzia informatycznego, a po drugie – możliwość zarządzania działem handlowym poprzez wyznaczanie celów i ich rozliczanie. Ta druga funkcja jest o tyle istotna, że w mierniku pieniężnym pozwala na ocenę skuteczności wdrożenia CRM w przedsiębiorstwie. Badania prowadzone wśród przedsiębiorstw, które wdrożyły rozbudowane narzędzia CRM do obsługi kontaktów ze swoimi klientami, pokazują siedem głównych korzyści, jakie płyną z tego typu rozwiązania:

  1. Wzrost strumienia przychodów, a co za tym idzie – wzrost zysków, co jest spowodowane możliwością zarządzania procesem sprzedaży w długim okresie przez centralizację informacji dotyczącej procesu sprzedaży, co umożliwia analizę przychodów i kosztów oraz budowanie raportów na temat perspektyw sprzedaży;
  2. Zwiększenie liczby klientów (również potencjalnych) – rozbudowane systemy CRM pozwalają na śledzenie kontaktów z potencjalnym klientem od momentu ofertowania, poprzez zamówienie, obsługę sprzedaży oraz ewentualne badanie jakości satysfakcji klienta z procesu jego obsługi;
  3. Elastyczność – możliwość skalowalności usług;
  4. Lepszy poziom obsługi klienta przez możliwość stosowania szablonów (patrz pkt 2) dotyczących oferty, zamówienia itp.;
  5. Utrzymanie klientów – analiza tzw. lojalności jest łatwiejsza dzięki dostępowi do scentralizowanych danych;
  6. Szybsze podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących procesu sprzedaży – tu atutem ponownie jest scentralizowany zasób informacyjny;
  7. Profilowanie klientów – nie chodzi tutaj tylko o parametry marketingowe, ale także finansowe typu: wiarygodność płatnicza, historie płatności itp.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 23/2020

WMS – 10 korzyści dla twojego biznesu

WMS.jpg

WMS to rozwiązanie do zarządzania zadaniami na magazynie, którego wdrożenie może znacznie usprawnić twój biznes. System to nie tylko pełniejsze wykorzystanie powierzchni magazynowej, ale także liczne usprawnienia związane z szybkim dostępem do informacji, łatwiejszym kierowaniem pracą magazynierów oraz kompletacją i pakowaniem zamówień. Jakie korzyści mogą płynąć z wdrożenia systemu WMS? Przygotowaliśmy listę 10 najważniejszych efektów, które osiągają nasi klienci w swoich firmach.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2020

Ocena opłacalności projektów

MC_68_42.jpg

Chcąc ocenić opłacalność projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwach, trzeba przyjąć właściwą metodologię, a także określić zasady wyznaczania mierników służących ocenie efektywności inwestycji. Tylko wówczas możemy przystąpić do właściwej oceny i uzyskać interesujące nas dane. W artykule omawiamy te zagadnienia na przykładzie przedsiębiorstwa z branży chemicznej, które rozważa wdrożenie projektu polegającego na zakupie technologii do wytwarzania nowego preparatu.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2020

Kiedy system ERP nie wspiera księgowości

MC_68_76.jpg

Przestarzałe systemy, odgórnie narzucone rozwiązania i ciągłe odmowy, gdy zespół wnosi o wprowadzenie zmian. Tak wygląda codzienność w lokalnych działach rachunkowości i finansów wielu międzynarodowych firm. W nieustannym wyścigu o maksymalizowanie wydajności i minimalizowanie kosztów księgowość znajduje się poza torem, nigdy nie mogąc doprosić się o traktowanie na równi z działami sprzedaży czy produkcji.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama