Jak popularyzacja sieci 5G wpłynie na handel elektroniczny? Na jakie udogodnienia mogą liczyć konsumenci, a także właściciele i pracownicy sklepów online? W jaki sposób internet rzeczy może pomóc w e-sprzedaży?

Popularyzacja sieci 5G a e-commerce

Wprowadzenie sieci 5G dało wiele możliwości rozwoju różnym branżom. Uważa się, że dzięki niej dojdzie do innowacyjnych zmian, a pierwsze możemy obserwować już teraz, także w sferze e-commerce.

Częstsze wykorzystywanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości

Rozwój sieci 5G pozwoli na znacznie częstsze wykorzystywanie technologii VR i AR, czyli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W sferze e-commerce wpłynie to na wzmocnienie doświadczeń klienta (Customer Experience). Możliwe stanie się zaprezentowanie wszystkich atutów produktu w docelowym miejscu lub przedstawienie jego zastosowania, co ułatwi podejmowanie decyzji zakupowych. Tego typu rozwiązania stały się już dostępne – wykorzystuje je m.in. sieć IKEA. Kilka lat temu wraz z Apple stworzyła narzędzie, za pomocą którego klienci mogą umieścić wirtualne meble w swoim domu i sprawdzić, jak wyglądają. IKEA poszła nawet o krok dalej i w 2017 roku otworzyła internetowy sklep VR. Za jego pośrednictwem klienci mogą w domowym zaciszu przeglądać produkty przy użyciu mobilnego zestawu VR i podejmować świadome decyzje zakupowe.

Sieć 5G ma zapewniać większą prędkość przesyłania danych, stabilniejsze połączenie oraz niemal niezauważalne opóźnienia. To pozwala przypuszczać, że problem uciążliwego buforowania zawartości strony zniknie, a samo działanie wirtualnej rzeczywistości stanie się płynniejsze.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Skuteczne zarządzanie sprzedażą oraz analiza działań to jedne z najważniejszych elementów stojących za rozwojem każdej odnoszącej sukcesy organizacji. Nigdy nie jest za wcześnie na wdrożenie procesów i narzędzi do zarządzania sprzedażą – nawet jeśli firma istnieje od niedawna i dopiero co zaczęliśmy generować pierwsze przychody.

Czytaj więcej

Efekt low. Wszystko o rozwiązaniach typu low‑code

Efekt low. Wszystko o rozwiązaniach typu low-code

Rozwiązania typu low-code znacznie skracają czas i obniżają koszty wytworzenia oprogramowania. O tym, kiedy warto je wprowadzić i jakie mają ograniczenia, rozmawiam z Kamilem Toszkiem, architektem oprogramowania i współwłaścicielem software house AbsolutSystems.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.