Nowoczesne narzędzia do planowania pozwalają w kilka chwil robić to, co w arkuszu Excel zajmuje nierzadko cały dzień. Pomyślmy chociażby o procesie alokacji kosztów. Ręczna zmiana wartości w setkach komórek i wielokrotne poprawianie formuł to koszmar analityków i księgowych. Ten sam proces w SAP Analytics Cloud trwa... kilka minut. I to bez względu na to, jak dużą kwotę mamy do rozlokowania oraz czy podmioty zajmują ten sam poziom w firmie, czy też są rozproszone po całej jej strukturze.

Planowanie po niemiecku. Narzędzie SAP dla nowoczesnych przedsiębiorców

Niemieckie rozwiązanie

SAP Analytics Cloud to produkt, którego rozwojowi producent systemów ERP poświęca teraz bardzo dużo uwagi. Nowe funkcjonalności i poprawki pojawiają się co dwa tygodnie, a zakres możliwości nieustannie się poszerza.

W ramach jednego produktu uzyskujemy dostęp do trzech komponentów: planistycznego, analitycznego i predykcyjnego. Narzędzie jest więc w stanie zaspokoić większość potrzeb firmy w zakresie budżetowania, badania rynkowych trendów czy wyciągania wniosków z dotychczasowych wyników. Możliwości każdego z komponentów są bardzo szerokie. W niniejszym tekście skupimy się na zarysowaniu usprawnień, jakie w życie księgowych, analityków czy menedżerów wprowadza pierwszy z nich: moduł planistyczny.

Recykling: plan na Q4 na podstawie budżetu Q3

Mając dane z poprzedniego okresu – bez względu na to, czy w formie zeszłorocznego budżetu, czy też faktycznego raportu osiągniętych wyników – można w bardzo prosty sposób przygotować plan na następny okres.

Załóżmy, że prowadzimy firmę produkującą rowery. Oferujemy modele dla profesjonalnych kolarzy, odpowiednie do jazdy po górach, a także modele rekreacyjne czy dziecięce. Z tego powodu klienci znajdą nasze dwukołowce zarówno w profesjonalnych sklepach sportowych, jak i w sklepach z zabawkami. Ponieważ działamy globalnie, nasze produkty dostępne są na całym świecie.

Budżet tego roku zamykamy, osiągając wynik ponad 1081 milionów dolarów. Z raportu wprowadzonego do SAP Analytics możemy sprawdzić, który model roweru sprzedawał się najlepiej, oraz jakie firma wprowadziła rabaty dla dystrybutorów i jaki był ich wpływ na sprzedaż.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tylko on-line nr 26/2021

Przegląd systemów WMS

Przegląd systemów WMS

Magazyn staje się sercem łańcucha dostaw i dlatego jest centralnym punktem inwestycji sprzedawców detalicznych, producentów i dostawców usług logistycznych. System technologii magazynowej staje się coraz bardziej złożony, operatorzy łańcucha dostaw potrzebują bardziej wyrafinowanych systemów zarządzania, które mogą koordynować dużą liczbę indeksów, różnorodność inteligentnych urządzeń i systemów połączonych w ich obiektach. Z pomocą przychodzą systemy WMS.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 26/2021

Ataki hakerskie na dane firmowe: dlaczego nadal padamy ich ofiarą?

Ataki hakerskie na dane firmowe: dlaczego nadal padamy ich ofiarą?

Z roku na rok rośnie liczba i zakres ataków hakerskich. Niestety, kultura bezpieczeństwa w polskich firmach nie rośnie wraz z nimi. Jak przebiegają najczęstsze ataki hakerskie? Jak się przed nimi zabezpieczyć i dlaczego inwestycja w nawet najnowocześniejsze technologie to wciąż za mało?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama