Analiza metodą due diligence służy pogłębionej ocenie projektu i pozwala na zweryfikowanie, czy spełnia on wymagania stawiane przez różne grupy interesariuszy, a w szczególności przez inwestorów. W obszarze projektów IT dostarcza ona nie tylko informacji na temat rynkowego potencjału oprogramowania, ale również pozwala na identyfikację i ocenę ryzyka związanego z jego komercjalizacją.

Czym jest analiza due diligence w projektach?

Due diligence można scharakteryzować jako wielowymiarową analizę projektu, której celem jest sprawdzenie, czy założenia projektowe, a także uzyskane w jego wyniku produkty będą spełniały oczekiwania inwestorów.

Najczęściej efektem końcowym projektów IT jest oprogramowanie, dlatego opis tej metody w dalszej części artykułu będzie dotyczył właśnie tego rodzaju produktu. Celem analizy due diligence jest nie tylko sprawdzenie, jakie funkcjonalności powinno mieć oprogramowanie, ale również ocena tego, czy w wyniku realizacji zaplanowanych prac projektowych będzie ono spełniało wymagania klientów i norm prawnych oraz czy realizacja samego projektu jest uzasadniona z perspektywy ekonomicznej. W projektach IT najbardziej typowymi obszarami, branymi pod uwagę podczas analizy due diligence, są:

  • zespół osób uczestniczących w realizacji danego projektu, w tym wiedza, umiejętności i doświadczenie członków zespołu, sposób pracy czy sposób zarządzania zespołem,
  • wykorzystywana podczas realizacji projektu technologia, w tym jej innowacyjność, przewaga konkurencyjna, prawa własności intelektualnej,
  • potencjał rynkowy i marketingowy produktu rozwijanego w ramach danego projektu, wyznaczany przez takie czynniki jak rozmiar i perspektywy rozwoju rynku, siła konkurentów, możliwość dotarcia do niszy rynkowej,
  • uwarunkowania prawne, w tym ochrona praw własności intelektualnej, bezpieczeństwo i stabilność oprogramowania,
  • czynniki finansowe, w szczególności zaś racjonalność i prawidłowość estymacji finansowych dotyczących wyceny projektu i jego rentowności.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Wizualne zarządzanie wynikami

INFO_20_66.jpg

Oczekujemy od pracowników i menedżerów zaangażowania w zadbanie o wyniki firmy, ale czy rzeczywiście stwarzamy im realną szansę na realizację tego celu? Może widzą oni tylko rosnące wymagania bez zrozumienia, dlaczego są one ważne dla nich i dla firmy?

Read more

iGrafx jako narzędzie wsparcia zarządzania procesowego

INFO_20_47.jpg

Zarządzanie procesowe zyskuje coraz większą popularność, a w niektórych obszarach biznesowych jest już niewątpliwie standardem. Głównym wyróżnikiem tego podejścia jest fakt, że kładzie się w nim nacisk na planowanie i monitorowanie. Aby skutecznie podejść do tych dwóch obszarów, warto wykorzystać narzędzia, które pozwalają na rzetelne badanie stanu procesu.

Read more

Czym są zwinne metodyki zarządzania projektami?

INFO_20_44.jpg

Tradycyjne metodyki zarządzania projektami doskonale sprawdzają się w przypadku przedsięwzięć, które charakteryzują się dużą przewidywalnością i dla których została sporządzona szczegółowa dokumentacja, a klient dokładnie wie, co chce otrzymać. Co jednak, jeśli zapewnienie żadnego z tych aspektów nie jest możliwe? Tu z pomocą przychodzą metodyki zwinne, w których zmiana stanowi naturalny, pożądany element projektu.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement