Analiza metodą due diligence służy pogłębionej ocenie projektu i pozwala na zweryfikowanie, czy spełnia on wymagania stawiane przez różne grupy interesariuszy, a w szczególności przez inwestorów. W obszarze projektów IT dostarcza ona nie tylko informacji na temat rynkowego potencjału oprogramowania, ale również pozwala na identyfikację i ocenę ryzyka związanego z jego komercjalizacją.

Czym jest analiza due diligence w projektach?

Due diligence można scharakteryzować jako wielowymiarową analizę projektu, której celem jest sprawdzenie, czy założenia projektowe, a także uzyskane w jego wyniku produkty będą spełniały oczekiwania inwestorów.

Najczęściej efektem końcowym projektów IT jest oprogramowanie, dlatego opis tej metody w dalszej części artykułu będzie dotyczył właśnie tego rodzaju produktu. Celem analizy due diligence jest nie tylko sprawdzenie, jakie funkcjonalności powinno mieć oprogramowanie, ale również ocena tego, czy w wyniku realizacji zaplanowanych prac projektowych będzie ono spełniało wymagania klientów i norm prawnych oraz czy realizacja samego projektu jest uzasadniona z perspektywy ekonomicznej. W projektach IT najbardziej typowymi obszarami, branymi pod uwagę podczas analizy due diligence, są:

  • zespół osób uczestniczących w realizacji danego projektu, w tym wiedza, umiejętności i doświadczenie członków zespołu, sposób pracy czy sposób zarządzania zespołem,
  • wykorzystywana podczas realizacji projektu technologia, w tym jej innowacyjność, przewaga konkurencyjna, prawa własności intelektualnej,
  • potencjał rynkowy i marketingowy produktu rozwijanego w ramach danego projektu, wyznaczany przez takie czynniki jak rozmiar i perspektywy rozwoju rynku, siła konkurentów, możliwość dotarcia do niszy rynkowej,
  • uwarunkowania prawne, w tym ochrona praw własności intelektualnej, bezpieczeństwo i stabilność oprogramowania,
  • czynniki finansowe, w szczególności zaś racjonalność i prawidłowość estymacji finansowych dotyczących wyceny projektu i jego rentowności.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Wizualne zarządzanie wynikami

INFO_20_66.jpg

Oczekujemy od pracowników i menedżerów zaangażowania w zadbanie o wyniki firmy, ale czy rzeczywiście stwarzamy im realną szansę na realizację tego celu? Może widzą oni tylko rosnące wymagania bez zrozumienia, dlaczego są one ważne dla nich i dla firmy?

Czytaj więcej

iGrafx jako narzędzie wsparcia zarządzania procesowego

INFO_20_47.jpg

Zarządzanie procesowe zyskuje coraz większą popularność, a w niektórych obszarach biznesowych jest już niewątpliwie standardem. Głównym wyróżnikiem tego podejścia jest fakt, że kładzie się w nim nacisk na planowanie i monitorowanie. Aby skutecznie podejść do tych dwóch obszarów, warto wykorzystać narzędzia, które pozwalają na rzetelne badanie stanu procesu.

Czytaj więcej

Czym są zwinne metodyki zarządzania projektami?

INFO_20_44.jpg

Tradycyjne metodyki zarządzania projektami doskonale sprawdzają się w przypadku przedsięwzięć, które charakteryzują się dużą przewidywalnością i dla których została sporządzona szczegółowa dokumentacja, a klient dokładnie wie, co chce otrzymać. Co jednak, jeśli zapewnienie żadnego z tych aspektów nie jest możliwe? Tu z pomocą przychodzą metodyki zwinne, w których zmiana stanowi naturalny, pożądany element projektu.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama