Do końca 2018 r. informacja biznesowa w firmie Stokvis Tapes Polska była przekazywana w postaci ręcznie generowanych i wysyłanych przez e-mail raportów Excela. W artykule zaprezentowano wdrożenie nowoczesnej analizy sprzedaży opartej na Power BI, z uwzględnieniem procesu decyzyjnego, kolejnych etapów wdrożenia oraz korzyści i kosztów, jakie mu towarzyszyły.

Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Kowalach koło Gdańska jest polskim oddziałem grupy Stokvis, globalnego konwertera i dystrybutora materiałów piankowych i taśm o ugruntowanej pozycji na wielu rynkach przemysłowych. Firma od 15 lat dostarcza projektowane specjalnie na potrzeby klienta produkty, w szczególności do motoryzacji i elektroniki na terenie Europy.

Wdrożenie systemu ERP

Z początkiem 2018 r. w miejsce dwóch nierozwijanych już odrębnych systemów wdrożono w spółce system ERP – Microsoft Dynamics Nav, który otworzył nowe, niedostępne wcześniej możliwości agregowania informacji niemal w każdym obszarze działalności. Na tle aktywnej konkurencji, presji na rynkach surowcowych i rosnących kosztów produkcji kluczowym obszarem, który wymagał przebudowania i dostosowania do coraz bardziej zmieniającego się otoczenia, była szeroko rozumiana analiza sprzedaży.

Do końca 2018 r. w spółce działał tradycyjny model przekazywania informacji sprzedażowej, w formie ręcznie generowanych i wysyłanych przez e-mail raportów Excela. Rozwiązanie to miało szereg oczywistych wad i ograniczeń:

  • informacja kompilowana i raportowana co najwyżej w cyklach tygodniowych – brak zasobów do raportowania w cyklach dziennych, a bezpośredni dostęp do systemu nieefektywny,
  • słaba responsywność zespołu handlowego przy podejmowaniu szybkich decyzji,
  • trudności w składaniu prognoz sprzedaży,
  • ograniczona możliwość wizualizacji danych, kalkulacji wskaźników i statystyk – brak zasobów do koniecznego indywidualizowania każdego raportu,
  • ograniczona możliwość podłączenia danych niewprowadzanych do systemu, np. budżetów,
  • raport w formie szczegółowych tabel Excela niechętnie podejmowany przez menedżerów,
  • zbyt duża liczba e-maili.

W związku z tym konieczne stało się zastąpienie tego procesu innym, nowoczesnym, elastycznym, wielowymiarowym, wystandaryzowanym, zautomatyzowanym i o jak największej dostępności.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Cyber Risk w e-commerce – bezpieczeństwo w e-sklepie

INFO_21_50.jpg

Dlaczego nie mając powierzchni wystawienniczej i showrooms możemy być okradzeni? Co, oprócz bezpieczeństwa transakcji, powinniśmy chronić, żeby nie ponieść szkód w biznesie? Przed czym chronią ubezpieczenia cyber risk?

 

Czytaj więcej

Budżetowanie kosztów metodą Activity Based Budgeting

INFO_21_46.jpg

Tradycyjne budżetowanie jest czasochłonne, może ograniczać innowacje i powodować utratę kontroli nad kosztami przez odpowiedzialnych za nie menedżerów. Activity Based Budgeting (ABB) skupia się na wyniku i lepiej dostosowuje się do strategicznych celów redukcji kosztów organizacji i ciągłej poprawy procesów.

Czytaj więcej

Możliwości w zakresie automatyzacji symulacji procesu biznesowego

INFO_21_41.jpg

Symulacja biznesowa jest kwintesencją wykorzystania języka BPMN do tworzenia modeli procesów w organizacji. Pozwala na dokonywanie głębokich analiz i ocen tego, co się dzieje w przedsiębiorstwie. Wykorzystanie atrybutów oraz danych z zewnętrznych źródeł może znacząco usprawnić ten proces.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama