Powszechna informatyzacja stała się czymś naturalnym i oczywistym. Branża usług informatycznych wciąż rośnie, wprowadza innowacje i coraz bardziej uzależnia od siebie procesy biznesowe. Przedsiębiorstwa nie są już w stanie uciec od tak zwanego IT. Uzależnienie organizacji od technologii teleinformatycznych wymusza na nich świadome i konsekwentne zarządzanie nimi w celu optymalizacji poziomu otrzymywanych i świadczonych usług IT oraz pełną świadomość dotyczącą dostępnych limitów i kosztów z tym związanych.

ITIL - Information Technology Infrastructure Library jako kodeks postępowania w firmach z branży IT

Tradycyjne podejście do zarządzania (planowanie – koordynowanie – motywowanie – kontrolowanie) nie nadąża za dynamiką zmian, które przynosi branża usług teleinformatycznych. Ponadto wyzwaniami stają się złożoność oraz technologiczne powiązania pomiędzy usługami IT, na których polega organizacja. Rynek nie znosi próżni, a potrzeba jest matką wynalazku – przedsiębiorstwa na całym świecie podejmują się najlepszych praktyk w zarządzaniu usługami IT, próbując z większymi lub mniejszymi sukcesami wdrożyć u siebie rozwiązania oparte na ITIL.

Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

System ERP jako rozwiązanie dla problemów logistycznych i finansowych

System ERP jako rozwiązanie dla problemów logistycznych i finansowych

Decydując się na wdrożenie nowoczesnego systemu klasy ERP, organizacja może znacznie zwiększyć swój potencjał generowania informacji na temat rozmaitych obszarów funkcjonowania. Najczęściej zarządzający nie do końca zdają sobie sprawę z korzyści, jakie płyną z powiązania w jednym systemie funkcji finansowych, CRM i logistycznych.

Czytaj więcej

Czy analizy self‑service to dobry pomysł dla biznesu?

Czy analizy self-service to dobry pomysł dla biznesu?

Choć każda firma jest wyjątkowa, to jednak podobieństwa między organizacjami są oczywiste, a co za tym idzie – podobne mogą być także potrzeby analityczne i raportowe. Czasami nie warto robić rzeczy od początku, lecz wykorzystać gotowe rozwiązania, które bazują na najlepszych praktykach z innych firm. W artykule przedstawione zostaną przykłady gotowych analiz self-service na bazie platformy Infor d/EPM, które umożliwiają łatwe i szybkie wyciąganie informacji z danych zgromadzonych w systemach informatycznych, bazach danych i hurtowniach danych.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.