Gdy myślimy o dostawcach usług dla firm, zazwyczaj przychodzą nam do głowy takie obszary jak sprzedaż, e-commerce czy marketing. Mało kto skupia uwagę na tym, by projektować i wdrażać rozwiązania dla przedsiębiorstw, które dostarczają usługi serwisowe. A w czasach minimalizowania kosztów i optymalizacji procesów to szeroki i bardzo aktualny temat z ogromnym potencjałem.

Dlaczego serwis jest istotny?

Serwis zakłada trwalszą niż w sprzedaży relację z klientem i jest ona znacznie bardziej długofalowa. W serwisie bazujemy na eksperckości i jakości, które powodują, że klient wraca nawet po wielu miesiącach. Wartość generowana przez klienta w okresie jego współpracy z nami jest analogiczna do wartości tworzonej w modelu subskrypcyjnym podczas customer life-time. Klient polega na techniku i wierzy, że ten rozwiąże jego problem.

Technik ze względu na takie zaufanie (w odróżnieniu od sprzedawcy) jest naturalnym ambasadorem firmy serwisowej. Serwisant może dzięki temu naturalnie „dosprzedawać” kolejne usługi. Nie jest tylko generatorem kosztów związanych z naprawą czy innym powierzonym zleceniem, ale też źródłem dodatkowych przychodów. Jeśli serwisant zasugeruje klientowi jakieś rozwiązanie, ten, ufając mu, z pewnością poważnie je przemyśli. Prawdopodobieństwo wdrożenia jest w tym przypadku znacznie wyższe niż przy tradycyjnej sprzedaży.

Praca nad relacją w serwisie jest stała. Nie ma momentu, w którym można powiedzieć: „OK, zrobione, teraz już nie muszę tak dbać o jakość”. W tej branży to niemożliwe, bo każdy podobny ruch to ryzyko utraty klienta. Wartość generowana jest przez cały czas trwania relacji, dlatego tak istotne jest, by klient został jak najdłużej i inwestował jak najwięcej.

Parasol ochronny biznesu klienta

Na czym zarabiają stacje benzynowe? Najlepszą marżowość uzyskują dzięki działom spożywczym, napojom i kawie. Jeśli to sobie uświadomimy, łatwo wywnioskujemy, że niedziałający ekspres na często odwiedzanej stacji benzynowej okazuje się „killerem” marżowości. Jadąc więc do takiego zgłoszenia serwisowego, technicy tak naprawdę zabezpieczają przychód, który ten ekspres generuje.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 23/2020

WMS – 10 korzyści dla twojego biznesu

WMS.jpg

WMS to rozwiązanie do zarządzania zadaniami na magazynie, którego wdrożenie może znacznie usprawnić twój biznes. System to nie tylko pełniejsze wykorzystanie powierzchni magazynowej, ale także liczne usprawnienia związane z szybkim dostępem do informacji, łatwiejszym kierowaniem pracą magazynierów oraz kompletacją i pakowaniem zamówień. Jakie korzyści mogą płynąć z wdrożenia systemu WMS? Przygotowaliśmy listę 10 najważniejszych efektów, które osiągają nasi klienci w swoich firmach.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2020

Ocena opłacalności projektów

MC_68_42.jpg

Chcąc ocenić opłacalność projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwach, trzeba przyjąć właściwą metodologię, a także określić zasady wyznaczania mierników służących ocenie efektywności inwestycji. Tylko wówczas możemy przystąpić do właściwej oceny i uzyskać interesujące nas dane. W artykule omawiamy te zagadnienia na przykładzie przedsiębiorstwa z branży chemicznej, które rozważa wdrożenie projektu polegającego na zakupie technologii do wytwarzania nowego preparatu.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2020

Kiedy system ERP nie wspiera księgowości

MC_68_76.jpg

Przestarzałe systemy, odgórnie narzucone rozwiązania i ciągłe odmowy, gdy zespół wnosi o wprowadzenie zmian. Tak wygląda codzienność w lokalnych działach rachunkowości i finansów wielu międzynarodowych firm. W nieustannym wyścigu o maksymalizowanie wydajności i minimalizowanie kosztów księgowość znajduje się poza torem, nigdy nie mogąc doprosić się o traktowanie na równi z działami sprzedaży czy produkcji.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama