Gdy myślimy o dostawcach usług dla firm, zazwyczaj przychodzą nam do głowy takie obszary jak sprzedaż, e-commerce czy marketing. Mało kto skupia uwagę na tym, by projektować i wdrażać rozwiązania dla przedsiębiorstw, które dostarczają usługi serwisowe. A w czasach minimalizowania kosztów i optymalizacji procesów to szeroki i bardzo aktualny temat z ogromnym potencjałem.

Game changer w podejściu do serwisu – o zmianach, które niesie FSM

Dlaczego serwis jest istotny?

Serwis zakłada trwalszą niż w sprzedaży relację z klientem i jest ona znacznie bardziej długofalowa. W serwisie bazujemy na eksperckości i jakości, które powodują, że klient wraca nawet po wielu miesiącach. Wartość generowana przez klienta w okresie jego współpracy z nami jest analogiczna do wartości tworzonej w modelu subskrypcyjnym podczas customer life-time. Klient polega na techniku i wierzy, że ten rozwiąże jego problem.

Technik ze względu na takie zaufanie (w odróżnieniu od sprzedawcy) jest naturalnym ambasadorem firmy serwisowej. Serwisant może dzięki temu naturalnie „dosprzedawać” kolejne usługi. Nie jest tylko generatorem kosztów związanych z naprawą czy innym powierzonym zleceniem, ale też źródłem dodatkowych przychodów. Jeśli serwisant zasugeruje klientowi jakieś rozwiązanie, ten, ufając mu, z pewnością poważnie je przemyśli. Prawdopodobieństwo wdrożenia jest w tym przypadku znacznie wyższe niż przy tradycyjnej sprzedaży.

Praca nad relacją w serwisie jest stała. Nie ma momentu, w którym można powiedzieć: „OK, zrobione, teraz już nie muszę tak dbać o jakość”. W tej branży to niemożliwe, bo każdy podobny ruch to ryzyko utraty klienta. Wartość generowana jest przez cały czas trwania relacji, dlatego tak istotne jest, by klient został jak najdłużej i inwestował jak najwięcej.

Parasol ochronny biznesu klienta

Na czym zarabiają stacje benzynowe? Najlepszą marżowość uzyskują dzięki działom spożywczym, napojom i kawie. Jeśli to sobie uświadomimy, łatwo wywnioskujemy, że niedziałający ekspres na często odwiedzanej stacji benzynowej okazuje się „killerem” marżowości. Jadąc więc do takiego zgłoszenia serwisowego, technicy tak naprawdę zabezpieczają przychód, który ten ekspres generuje.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Skuteczne zarządzanie sprzedażą oraz analiza działań to jedne z najważniejszych elementów stojących za rozwojem każdej odnoszącej sukcesy organizacji. Nigdy nie jest za wcześnie na wdrożenie procesów i narzędzi do zarządzania sprzedażą – nawet jeśli firma istnieje od niedawna i dopiero co zaczęliśmy generować pierwsze przychody.

Czytaj więcej

Popularyzacja sieci 5G a e‑commerce

Popularyzacja sieci 5G a e-commerce

Jak popularyzacja sieci 5G wpłynie na handel elektroniczny? Na jakie udogodnienia mogą liczyć konsumenci, a także właściciele i pracownicy sklepów online? W jaki sposób internet rzeczy może pomóc w e-sprzedaży?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.