W świecie bombardujących nas zewsząd informacji dochodzi do ich swoistej inflacji. Coraz więcej wiadomości ma coraz mniejsze znaczenie. Paradoksalnie, w komercyjnej sferze wartość informacji i danych bardzo szybko wzrasta. Nie będzie przesadą twierdzenie, że dla przedsiębiorców to najcenniejszy zasób. Czy może zamienić się w paliwo do rozwoju firmy? Niewątpliwie. Szczególnie w branży finansowej, w której od dziesięciu lat działa Cinkciarz.pl.

Dane – najcenniejszy surowiec fintechów

Umiejętność wydobycia i przetworzenia danych daje strategiczną przewagę w rynkowym wyścigu. Nie jest to jednak wyłącznie rywalizacja z konkurencją. To pogoń za satysfakcją i zaufaniem klientów, ich jak najwyższym bezpieczeństwem, szyciem na miarę usług oraz szybkością ich realizacji. Te czynniki wyróżniają najlepsze fintechy od ich bankowej konkurencji.

Obsesja na punkcie klientów

Jeff Bezos, twórca Amazona, powiedział kiedyś: „Miej obsesję na punkcie swoich klientów, a nie konkurencji”. W pełni identyfikuję się z tym stwierdzeniem, uważając, że kontaktu z klientem nigdy za wiele.

Relacja to podstawa i jednocześnie cel pracy każdego, kto zawodowo zajmuje się sprzedażą. „Spokojnie, znam go od lat, niedługo złoży zamówienie”; „Zaraz zadzwonię do Bogdana i dowiem się, czemu tak rzadko u nas kupuje”; „Piłem z nim wczoraj kawę, w lutym od nas kupi” – znamy dobrze te odpowiedzi handlowców. Być może sami często pokładaliśmy nadzieję na osiągnięcie targetu w osobistej znajomości. Jest to naturalne, bo rzeczywiście silne relacje to biznesowy elementarz. Umiejętność kreowania i zarządzania nimi bezpośrednio przekłada się na wynik finansowy działu sprzedaży i całej organizacji. Przy kilkudziesięciu kontrahentach i dobrej pamięci można śmiało napisać na swoim notesie czy wizytowniku „Baza 2020” lub „Generator leadów”.

Co w przypadku, gdy kilkudziesięciu nowych klientów zaczyna korzystać z twoich usług w ciągu minuty? Jak zarządzać setkami lub tysiącami relacji i sprawić, by każdy użytkownik czuł się wyjątkowo? Jak budować trwały kontakt z kontrahentem, pamiętając, że na rynku znajduje się kilkadziesiąt konkurencyjnych podmiotów? Jak sprawić, żeby siatka punktów stycznych z klientem nie zamieniła się w swoiste pole minowe?

Postaram się rozwiązać te kwestie, pokazując formułę i przepis, które realizujemy od lat w Cinkciarz.pl.

Helicopter view

Usługi finansowe to bardzo wymagający segment. Zwiększanie bazy użytkowników i ich zaangażowania to oczywisty i pierwszorzędny cel. Idzie on w parze z naturalną konsekwencją – im bardziej zagęszcza się mapa aktywności, tym większej wnikliwości wymaga. W zarządzaniu taką strukturą pomaga helicopter view.

To jak z puzzlami o 10 tys. elementów – najczęściej skupiony jesteś na jednym fragmencie. Żeby uzyskać pełny obraz, potrzebujesz czasem wstać i spojrzeć na wszystko z innej perspektywy. Wtedy szybciej połączysz porozrzucane wyimki. Dlatego podstawą działania z danymi powinny stać się zintegrowane i powtarzalne działania. Nasza droga to maksymalizacja synergii i odpowiednie ukierunkowanie współpracy trzech działów: marketingu, sprzedaży i Big Data.

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

UX w systemach wewnętrznych, czyli nowy wymiar chmurowych rozwiązań dla biznesu

UX w systemach wewnętrznych, czyli nowy wymiar chmurowych rozwiązań dla biznesu

Początek lat 90. XX w. SAP R/3 wchodzi przebojem na rynek, a jego rewolucyjny interfejs zbiera pochlebne opinie wśród użytkowników. Tak pochlebne, że musiało minąć wiele, wiele lat, by wizualne aspekty systemu zostały znacząco zaktualizowane. Na szczęście wraz z pojawieniem się w 2015 roku wersji S/4HANA trendy dotyczące wyglądu i komfortu użytkowania znowu zaczęły odgrywać znaczącą rolę. Interfejs Fiori przeniósł system w kafelkowy, smartfonowy, intuicyjny świat, a rozwiązania cloudowe pozwoliły pójść o krok dalej i rozwijać zagadnienia User Experience i Employer Experience.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 27/2021

Kiedy system do konsolidacji sprawozdań finansowych sprawdzi się lepiej niż Excel

Kiedy system do konsolidacji sprawozdań finansowych sprawdzi się lepiej niż Excel

Czy da się przygotować sprawozdanie skonsolidowane firmy wyłącznie za pomocą Excela? W większości wypadków: tak! Czy w firmach, w których został odpowiednio wdrożony system informatyczny, ten proces przebiega sprawniej? Również tak! Inwestycja w system do konsolidacji sprawozdań finansowych, mimo iż najczęściej nie jest koniecznością, może pomóc uporządkować i usprawnić wiele aspektów raportowania grupowego.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama