W każdej organizacji, która zajmuje się handlem, produkcją lub dystrybucją towaru, na pewnym etapie rozwoju zarządzanie informacją produktową staje się uciążliwe. Połączenie źródeł, z których pojawiają się dane, z kanałami, do których mają te informacje trafić – i procesem obróbki pośrodku – wymaga środowiska, które usystematyzuje pracę. Na te właśnie problemy odpowiada Akeneo PIM.

Już z opisu wyzwania, przed którym staje organizacja, widać, że wykorzystanie arkuszy kalkulacyjnych w roli bazy produktowej prawdopodobnie nie rozwiąże wszystkich problemów, które mogą się pojawić. Tego typu rozwiązania niezbyt się sprawdzą przy skomplikowanej atrybucji, procesie zarządzania informacją (workflow) czy integracji z innymi systemami.

Oczywiście możemy przechowywać tego typu informacje w systemie ERP lub w sklepie internetowym (jeśli akurat firma wykorzystuje ten kanał do sprzedaży), ale taki sposób też ma swoje wady i ograniczenia. Potrzebujemy narzędzi, które są zaprojektowane przede wszystkim z myślą o zarządzaniu produktami (jak na przykład systemy CRM do zarządzania klientami). Właśnie ta potrzeba spowodowała, że ostatnio firmy coraz częściej sięgają po wdrożenie środowiska PIM (Product Information Management) z nadzieją na usystematyzowanie zarządzania informacją produktową.

Akeneo PIM to jedno z rozwiązań klasy PIM, które szczególnie przykuwa uwagę firm (Rysunek 1). Przede wszystkim dlatego, że to narzędzie stosunkowo nowe, a więc odpowiadające na bieżące potrzeby nowoczesnego użytkownika. Powstało też jako natywne rozwiązanie do zarządzania informacją produktową, więc proces odbywa się tu naturalnie. Wisienką na torcie będzie fakt otwartego kodu źródłowego, dzięki czemu organizacja może to narzędzie rozwijać w dowolny sposób.

Przejdziemy wspólnie przez problemy, które rozwiązuje Akeneo. Dla osób, które potrzebują szerszej perspektywy, oczywiście rynek udostępnia także inne narzędzia (między innymi inRiver, Salsify, IBM InfoSphere czy Pimcore) i wszystkie będą oferowały podobne funkcje. Innymi słowy – o ile tylko środowisko PIM jest tym, czego potrzebuje organizacja, o tyle znajdzie się wiele narzędzi, z których można wybierać.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 23/2020

WMS – 10 korzyści dla twojego biznesu

WMS.jpg

WMS to rozwiązanie do zarządzania zadaniami na magazynie, którego wdrożenie może znacznie usprawnić twój biznes. System to nie tylko pełniejsze wykorzystanie powierzchni magazynowej, ale także liczne usprawnienia związane z szybkim dostępem do informacji, łatwiejszym kierowaniem pracą magazynierów oraz kompletacją i pakowaniem zamówień. Jakie korzyści mogą płynąć z wdrożenia systemu WMS? Przygotowaliśmy listę 10 najważniejszych efektów, które osiągają nasi klienci w swoich firmach.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2020

Ocena opłacalności projektów

MC_68_42.jpg

Chcąc ocenić opłacalność projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwach, trzeba przyjąć właściwą metodologię, a także określić zasady wyznaczania mierników służących ocenie efektywności inwestycji. Tylko wówczas możemy przystąpić do właściwej oceny i uzyskać interesujące nas dane. W artykule omawiamy te zagadnienia na przykładzie przedsiębiorstwa z branży chemicznej, które rozważa wdrożenie projektu polegającego na zakupie technologii do wytwarzania nowego preparatu.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 23/2020

Kiedy system ERP nie wspiera księgowości

MC_68_76.jpg

Przestarzałe systemy, odgórnie narzucone rozwiązania i ciągłe odmowy, gdy zespół wnosi o wprowadzenie zmian. Tak wygląda codzienność w lokalnych działach rachunkowości i finansów wielu międzynarodowych firm. W nieustannym wyścigu o maksymalizowanie wydajności i minimalizowanie kosztów księgowość znajduje się poza torem, nigdy nie mogąc doprosić się o traktowanie na równi z działami sprzedaży czy produkcji.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama