W każdej organizacji, która zajmuje się handlem, produkcją lub dystrybucją towaru, na pewnym etapie rozwoju zarządzanie informacją produktową staje się uciążliwe. Połączenie źródeł, z których pojawiają się dane, z kanałami, do których mają te informacje trafić – i procesem obróbki pośrodku – wymaga środowiska, które usystematyzuje pracę. Na te właśnie problemy odpowiada Akeneo PIM.

Już z opisu wyzwania, przed którym staje organizacja, widać, że wykorzystanie arkuszy kalkulacyjnych w roli bazy produktowej prawdopodobnie nie rozwiąże wszystkich problemów, które mogą się pojawić. Tego typu rozwiązania niezbyt się sprawdzą przy skomplikowanej atrybucji, procesie zarządzania informacją (workflow) czy integracji z innymi systemami.

Oczywiście możemy przechowywać tego typu informacje w systemie ERP lub w sklepie internetowym (jeśli akurat firma wykorzystuje ten kanał do sprzedaży), ale taki sposób też ma swoje wady i ograniczenia. Potrzebujemy narzędzi, które są zaprojektowane przede wszystkim z myślą o zarządzaniu produktami (jak na przykład systemy CRM do zarządzania klientami). Właśnie ta potrzeba spowodowała, że ostatnio firmy coraz częściej sięgają po wdrożenie środowiska PIM (Product Information Management) z nadzieją na usystematyzowanie zarządzania informacją produktową.

Akeneo PIM to jedno z rozwiązań klasy PIM, które szczególnie przykuwa uwagę firm (Rysunek 1). Przede wszystkim dlatego, że to narzędzie stosunkowo nowe, a więc odpowiadające na bieżące potrzeby nowoczesnego użytkownika. Powstało też jako natywne rozwiązanie do zarządzania informacją produktową, więc proces odbywa się tu naturalnie. Wisienką na torcie będzie fakt otwartego kodu źródłowego, dzięki czemu organizacja może to narzędzie rozwijać w dowolny sposób.

Przejdziemy wspólnie przez problemy, które rozwiązuje Akeneo. Dla osób, które potrzebują szerszej perspektywy, oczywiście rynek udostępnia także inne narzędzia (między innymi inRiver, Salsify, IBM InfoSphere czy Pimcore) i wszystkie będą oferowały podobne funkcje. Innymi słowy – o ile tylko środowisko PIM jest tym, czego potrzebuje organizacja, o tyle znajdzie się wiele narzędzi, z których można wybierać.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 22/2020

Wybór systemu WMS w czterech krokach

MC_67_79.jpg

Wybór właściwego systemu klasy WMS jest trudnym i czasochłonnym zadaniem. Błędny wybór może spowodować, że cele firmy nie zostaną zrealizowane, a koszty przekroczą potencjalne korzyści.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 22/2020

Marketing Automation w e‑sprzedaży – czy automatyzacja załatwia wszystko?

Coraz bardziej popularna automatyzacja procesów staje się orężem również w rękach marketerów. Dobrze wykorzystana, pozwala uratować porzucone koszyki zakupowe, wpłynąć na sprzedaż w okresach spadku popytu, zwiększyć efektywność promocji czy budować dobre relacje z klientem. Jak wszystko ma ona jednak swoje granice. Dlatego również w działalności e-commerce są obszary, które nie zawsze warto automatyzować.

Czytaj więcej

Czego boją się przedsiębiorcy? Nowoczesne narzędzia w prowadzeniu firmy vs. dotychczasowe rozwiązania

INFO_22_51.jpg

Trudno powiedzieć, co zapewnia firmie sukces – znacznie łatwiej wskazać, co zwykle przyczynia się do jej porażki. Błędne decyzje finansowe, nieudolne zarządzanie, opieranie się na utartych schematach to ledwie wierzchołek góry lodowej. Przedsiębiorcy wiedzą o tym doskonale – zapytani o przepis na porażkę, wskazują lenistwo, brak elastyczności i komunikacji. Skoro jednak wszyscy zgadzamy się, że kluczem do zwycięstwa jest to, by świadomie i z planem przeć do przodu, to dlaczego wciąż w naszych firmach królują niewydajne rozwiązania?

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama