COVID-19 głęboko zmienił sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. Zmiany doprowadziły do eksplozji nowych technologii i innowacji, zmuszając biznes do szybkiego dostosowania się – w przeciwnym razie konkurenci osiągną lepsze wyniki. Wyjaśniamy, dlaczego AI i systemy do analiz danych są niezbędne, by rozwijać się w obecnych czasach.

AI i dane zapewnią rozwój w kryzysie

Historia dowodzi, że okresy kryzysu prowadzą zwykle do czasów wielkich innowacji. Stajemy się wtedy konkretni i skupieni na wynikach. Inaczej myślimy i doprowadzamy do szybkich zmian. Pandemia COVID-19 nie była tutaj wyjątkiem – przyspieszyła cyfrową transformację w wielu firmach, zmuszając je do wprowadzania zmian na dużą skalę w krótkim czasie. Kluczowymi technologiami w tym procesie okazały się sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence – AI) oraz rozwiązania analityczne pod szeroko pojętym hasłem data (pol. dane).

MarketsandMarkets podaje, że światowy rynek AI wzrośnie z 58,3 mld dol. w 2021 do 309,6 mld dol. w 2026 roku, przy łącznym rocznym tempie wzrostu na poziomie aż 39,7 proc. Technologie AI rosną zdecydowanie szybciej niż wiele innych rozwiązań i wydaje się, że dziś chce je wdrażać niemal każda firma. Nieoficjalnie mówi się, że do końca 2022 roku nawet 90 proc. firm będzie choć w niewielkim stopniu wykorzystywać jakąś formę AI do celów analizy danych.

Szybka adaptacja ma jednak swoją cenę – szczególnie dla sektora MŚP, gdzie w przypadku niektórych firm droga do cyfryzacji jest czasami wyboista lub nawet nieosiągalna. Z badania Światowego Forum Ekonomicznego wynika, że 40 proc. firm MŚP zaprzestało działalności podczas pandemii, co doprowadziło do wielu zwolnień i innych działań mających na celu cięcie kosztów. Liderzy stają obecnie przed wieloma trudnymi decyzjami, które mogą mieć duży wpływ na ich siłę roboczą i samopoczucie pracowników w tym niepewnym środowisku. Łatwo jest zarządzać i rozwijać firmy, gdy mamy dobre czasy. Prawdziwa odpowiedzialność pojawia się jednak wtedy, gdy trzeba stanąć w obronie tego, w co wierzymy. W jaki sposób warto obecnie wdrażać rozwiązania oparte na danych i AI, aby przetrwać okres niepewności i sprawić, że organizacja nie przestanie się rozwijać?

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Najlepsze technologie w zarządzaniu sprzedażą. W jakich obszarach nowe technologie najbardziej pomogą szefowi sprzedaży? Czym jest oprogramowanie BRM?

Skuteczne zarządzanie sprzedażą oraz analiza działań to jedne z najważniejszych elementów stojących za rozwojem każdej odnoszącej sukcesy organizacji. Nigdy nie jest za wcześnie na wdrożenie procesów i narzędzi do zarządzania sprzedażą – nawet jeśli firma istnieje od niedawna i dopiero co zaczęliśmy generować pierwsze przychody.

Czytaj więcej

Popularyzacja sieci 5G a e‑commerce

Popularyzacja sieci 5G a e-commerce

Jak popularyzacja sieci 5G wpłynie na handel elektroniczny? Na jakie udogodnienia mogą liczyć konsumenci, a także właściciele i pracownicy sklepów online? W jaki sposób internet rzeczy może pomóc w e-sprzedaży?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.