Analiza metodą due diligence służy pogłębionej ocenie projektu i pozwala na zweryfikowanie, czy spełnia on wymagania stawiane przez różne grupy interesariuszy, a w szczególności przez inwestorów. W obszarze projektów IT dostarcza ona nie tylko informacji na temat rynkowego potencjału oprogramowania, ale również pozwala na identyfikację i ocenę ryzyka związanego z jego komercjalizacją.

Czym jest analiza due diligence w projektach?

Due diligence można scharakteryzować jako wielowymiarową analizę projektu, której celem jest sprawdzenie, czy założenia projektowe, a także uzyskane w jego wyniku produkty będą spełniały oczekiwania inwestorów.

Najczęściej efektem końcowym projektów IT jest oprogramowanie, dlatego opis tej metody w dalszej części artykułu będzie dotyczył właśnie tego rodzaju produktu. Celem analizy due diligence jest nie tylko sprawdzenie, jakie funkcjonalności powinno mieć oprogramowanie, ale również ocena tego, czy w wyniku realizacji zaplanowanych prac projektowych będzie ono spełniało wymagania klientów i norm prawnych oraz czy realizacja samego projektu jest uzasadniona z perspektywy ekonomicznej. W projektach IT najbardziej typowymi obszarami, branymi pod uwagę podczas analizy due diligence, są:

  • zespół osób uczestniczących w realizacji danego projektu, w tym wiedza, umiejętności i doświadczenie członków zespołu, sposób pracy czy sposób zarządzania zespołem,
  • wykorzystywana podczas realizacji projektu technologia, w tym jej innowacyjność, przewaga konkurencyjna, prawa własności intelektualnej,
  • potencjał rynkowy i marketingowy produktu rozwijanego w ramach danego projektu, wyznaczany przez takie czynniki jak rozmiar i perspektywy rozwoju rynku, siła konkurentów, możliwość dotarcia do niszy rynkowej,
  • uwarunkowania prawne, w tym ochrona praw własności intelektualnej, bezpieczeństwo i stabilność oprogramowania,
  • czynniki finansowe, w szczególności zaś racjonalność i prawidłowość estymacji finansowych dotyczących wyceny projektu i jego rentowności.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

On-line only no. 19/2019

Modele predykcyjne jako narzędzie optymalizacji procesów w Centrach Usług Wspólnych

CiRZ_4_7.jpg

Osiągnięcie efektu skali, standaryzacja procesów, optymalizacja kosztów oraz budowa wydajnych i efektywnych modeli zarządzania są już powszechne dla każdego CUW. Oprócz tego, nowoczesne teorie budowy przewagi konkurencyjnej (ang. transient advantage) wskazują, że w dynamicznym otoczeniu biznesowym dotychczasowe osiągnięcia i przewagi konkurencyjne są tymczasowe. Jeśli zarówno praktyka, jak i teoria pokazują, że organizacja powinna działać w krótszym cyklu strategicznym, szybciej reagując na zmiany, to w jakim kierunku powinny się rozwijać CUW, aby wyróżnić się na tle konkurencji i wnosić wartość dla swoich klientów biznesowych?

Read more

Zwinność – zespoły czy biznes? Jak zmierzyć zwinność i jej wpływ na organizację?

INFO_19_45.jpg

Temat bycia zwinnym (agile) został już odmieniony przez wszystkie możliwe przypadki, opisany w setkach książek – historiach sukcesów i porażek, a nadal pozostaje głęboko niezrozumiany i nieuchwytny dla wielu organizacji. Spróbujmy odpowiedzieć na kilka pytań o przyczyny niepowodzeń, o kierunki i kroki, które mogą ustrzec nasze organizacje przed najczęstszymi błędami. Dlaczego i jak mierzyć zwinność?

Read more

Model analizy sprzedaży w Power BI w Stiokvis Tapes Polska

INFO_19_39.jpg

Do końca 2018 r. informacja biznesowa w firmie Stokvis Tapes Polska była przekazywana w postaci ręcznie generowanych i wysyłanych przez e-mail raportów Excela. W artykule zaprezentowano wdrożenie nowoczesnej analizy sprzedaży opartej na Power BI, z uwzględnieniem procesu decyzyjnego, kolejnych etapów wdrożenia oraz korzyści i kosztów, jakie mu towarzyszyły.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama