Procesy w firmie

INFO_14_28.jpg

Czy rozwiązania IT mogą wspierać analizy strategiczne w firmie

Współczesne przedsiębiorstwo, aby móc myśleć o przetrwaniu i dalszym funkcjonowaniu na rynku, musi nie tylko wypracować zysk, ale również być stale konkurencyjne. Przez konkurencyjność rozumie się obecnie wsłuchiwanie się w głosy klientów, podążanie za ich zachowaniami, perfekcyjną i intuicyjną obsługę klientów, ale przede wszystkim kreowanie nowych produktów, których nie posiada w ofercie konkurencja, a klienci za moment” będą chcieli mieć. Pierwszym krokiem umożliwiającym takie działanie jest analiza potencjału strategicznego.

Planowanie i raportowanie programów rozwojowych

Grzegorz Zontek   Informacja Zarządcza 14/2018 Tylko on-line
Postawy i zachowania konsumenckie kreowane przez internet i nieograniczona możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy użytkownikami. Nowe firmy, które całkowicie przedefiniują obecnie znane branże, np. Uber, Netflix. Klienci, którzy coraz częściej wzmacniają swoje oczekiwania, współuczestniczą w opracowaniu wymagań, zgłaszają uwagi/komentarze na każdym etapie testowania. To tylko niektóre ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstw, które aby przetrwać muszą wprowadzić szereg zmian. Czasem pojedyncze projekty to za mało, warto zastanowić się nad systemowym podejściem, które zagreguje projekty w celu zrealizowania postawionych celów strategicznych. Warto bliżej przyjrzeć się podejściu zarządzania Programem Projektów Rozwojowych.
13_INFO_30.jpg

Prognozowanie w Tableau i Alteryx, czyli jak prognozować dane w czasie bez znajomości programowania i zaawansowanej wiedzy statystycznej

Wiele decyzji biznesowych dotyczących planowania, kupna, sprzedaży czy zatrudnienia wymaga znajomości prognoz. W większej skali prognozowanie automatyczne w takich przypadkach, jak planowanie zapotrzebowania/dostaw produktów czy prognozowanie zużycia energii jest bardzo atrakcyjną kosztowo metodą planowania.

INFO_12_27.jpg

BPMN uniwersalnym językiem biznesu: bramka „lub” – jej właściwości i zastosowanie

Bramka „Lub” jest jedną z podstawowych bramek logicznych w BPMN 2.0. Stosuje się ją do modelowania złożonych procesów, w których konieczna jest choreografia wymagająca przejścia procesu przez jedną lub kilka równoległych ścieżek zarówno bezwarunkowo, jak i przy jednoczesnym spełnieniu jednego lub kilku warunków.

info_11_05.jpg

Data Mining - odkrywanie wiedzy

Data Mining – można również spotkać się z określeniem „zgłębianie danych” – to analityczny proces, który zajmuje się badaniem dużych zbiorów danych w poszukiwaniu wzorców, współzależności między danymi, a później ich oceną. Celem Data Mining jest przeważnie predykcja m.in. wielkości sprzedaży, działań klientów, współczynników przedłużalności czy też skali utraty klienta.

Wykorzystanie lejka sprzedaży w analizie sprzedaży

Wojciech Korsak   Informacja Zarządcza 11/2018 Tylko on-line

Problem: Z mojej praktyki zawodowej oraz bieżącego przeglądu sytuacji rynkowej wyraźnie wynika, iż obecnie analizy wyników sprzedaży zyskują w polskich przedsiębiorstwach wyraźnie na znaczeniu. Oczywiście mówię w tym miejscu o analizach wykraczających poza typowe badanie odchyleń od planu sprzedaży w ujęciu miesięcznym, kroczącym oraz według osób odpowiedzialnych bezpośrednio za wyniki handlowe. Moje pytanie dotyczy natomiast wykorzystania w praktyce koncepcji lejka sprzedaży. W jaki sposób wykorzystać to podejście w analizie sprzedaży?

INFO_10_str_41.jpg

Twoja firma ewoluuje w kierunku modelu horyzontalnego? Twój kokpit zarządczy musi to odzwierciedlać!

Czy można dobrze zarządzać firmą bez dostępu do twardych danych? Nawet w dzisiejszych czasach to oczywiście możliwe, ale zdecydowanie mało efektywne. Jednak natłok różnych danych to także wyzwanie. Kluczowe jest bowiem to, by mieć w danym momencie dostęp do tych danych, które są nam akurat potrzebne, ale także w takiej formie, by można było je łatwo czytać i dzięki temu wyciągać odpowiednie wnioski – także na potrzeby prezentacji przygotowywanych z myślą o zarządzie lub pracownikach. Wiele systemów ERP umożliwia tworzenie zindywidualizowanych kokpitów zarządczych, jednak nie każdy z nich daje możliwość analizowania i wizualizowania danych pochodzących z różnych poziomów organizacji – a to właśnie jest niezbędne każdemu zarządzającemu, którego organizacja odchodzi od silosowego zarządzania na rzecz organizacji horyzontalnej lub procesowej.

Archiwum

Polecamy