Procesy w firmie

INFO_18_34.jpg

Możliwość wykorzystania analizy due diligence w projektach IT

Analiza metodą due diligence służy pogłębionej ocenie projektu i pozwala na zweryfikowanie, czy spełnia on wymagania stawiane przez różne grupy interesariuszy, a w szczególności przez inwestorów. W obszarze projektów IT dostarcza ona nie tylko informacji na temat rynkowego potencjału oprogramowania, ale również pozwala na identyfikację i ocenę ryzyka związanego z jego komercjalizacją.

INFO_18_40.jpg

O controllingu, pająkach i pajęczych sieciach

Choć pająki mogą wywoływać u nas lęk, to jednak w większości przypadków jest on mało uzasadniony. Jeżeli weźmiemy pod lupę gatunki tych stawonogów występujące w Polsce, to poza wątpliwą przyjemnością wpadnięcia twarzą w pajęczynę podczas spaceru po lesie nic nam z ich strony nie grozi. Jednak jeżeli odrzucimy ewentualną niechęć do pająków i przyjrzymy się ich kunsztowi, to możemy w nich odszukać wiele analogii do biznesu i pracy w controllingu.

MC_62_s. 19.jpg

Od docflow do workflow, czyli o skutecznym modelowaniu i czynnikach warunkujących sukces wdrożenia

Jarosław Żeliński   Informacja Zarządcza 18/2019 Tylko on-line

Od lat nie cichnie dyskusja na temat przepływu pracy i dokumentów oraz zarządzania procesami biznesowymi zachodzącymi w firmach. Nierzadko wiele pojęć z tego zakresu stosujemy błędnie, dlatego warto usystematyzować sobie wiedzę o nich, wskazać różnice między nimi i ostatecznie odpowiedzieć na pytanie, czy oprogramowania wspomagające ten obszar można z sukcesem wdrożyć we wszystkich przedsiębiorstwach. To kluczowe, jeśli chcemy skutecznie zarządzać procesami w firmie.

MC_62_s. 40.jpg

Poprawa efektywności przedsiębiorstwa poprzez optymalizację procesów biznesowych

Waldemar Stronka   Informacja Zarządcza 18/2019 Tylko on-line

Działalność przedsiębiorstwa polega na realizacji szeregu procesów biznesowych, które definiowane są jako układy (głównie uporządkowane sekwencje) czynności zachodzących w organizacji, służące realizacji określonych celów. Efektywność działalności przedsiębiorstwa wynika zatem ze sprawności i operatywności realizacji poszczególnych procesów biznesowych.

MC_62_s. 14.jpg

Robotyzacja w obliczu nowych wymagań biznesowych i zmian w obszarze obsługi kadrowo-płacowej

Monika Kosicka   Informacja Zarządcza 18/2019 Tylko on-line

O robotyzacji mówi się, że z trendu, a następnie mody, stała się koniecznością. Koniecznością, po którą sięgają przedsiębiorcy, aby realizować cele operacyjne prowadzonych biznesów. Koniecznością, która powoduje niemałe zamieszanie w obszarze usług IT i prowadzi do zmiany roli pracowników w procesach operacyjnych. Ale również koniecznością nasilającą się dzięki stale rosnącemu udziałowi cyfryzacji i digitalizacji danych, w czym pomagają nam również zmieniające się przepisy prawne i udostępniane nam – obywatelom, pracownikom i przedsiębiorstwom – elektroniczne portale komunikacji.

INFO_17_25.jpg

Boty do roboty! – czyli rewolucja cyfrowa w controllingu

Transformacja cyfrowa, przemysł 4.0, rewolucja… nie są już tylko popularnymi hasłami wskazującymi przyszłe kierunki rozwoju czy prognozowane zmiany w biznesie. To twarda rzeczywistość, która tu i teraz powoduje, że firmy, które chcą konkurować na rynku, muszą sprawnie dostosować się do realiów ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów oraz dostępnością nowych technologii. Robotic Process Automation jest jednym z kluczowych elementów tej rewolucji.

SAP Business One jako przykład systemu klasy ERP – studium przypadku

Bartosz Banduła   Informacja Zarządcza 16/2018 Tylko on-line
Ewolucja informatyki jako nauki stosowanej już dawno sprawiła, że systemy komputerowe stały się nieodłącznym narzędziem współczesnego menedżera. Obecnie nikt rozsądny nie wyobraża sobie zarządzania przedsiębiorstwem bez wykorzystania narzędzi do analizy danych, jak też oprogramowania typu finanse i księgowość (FK). Należy jednak zauważyć, że zwłaszcza dla większych podmiotów tego typu systemy są niewystarczające, stąd potrzeba wdrożeń oprogramowania typu Enterprise Resource Planning (ERP).

Success Factors w zarządzaniu procesami personalnymi

Jerzy Bednarek   Informacja Zarządcza 16/2018 Tylko on-line
Success Factors powstało w 2001 r. w Stanach Zjednoczonych jako system autorstwa Larsa Dalgaarda. 10 lat później oprogramowanie, ale przede wszystkim firma znalazły się w rękach amerykańskiej spółki należącej do SAP – SAP America. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych oraz technologii rozwiązanie, jakim jest Success Factors, stało się jednym z najlepszych na świecie systemów do zarządzania procesami personalnymi, już nie tylko w obrębie działów HR, ale także wykraczając daleko poza nie.

Archiwum

Polecamy