Ocena konkurencji w kluczowych czynnikach sukcesu firmy – wykres radarowy

Elżbieta Galus   Informacja Zarządcza 11/2018 Tylko on-line
CiRZ_209_30.jpg

Prowadząc firmę, musimy stale kontrolować wszelkie wskaźniki. Ważne jest, żeby sprzedaż utrzymywała się na wysokim poziomie lub też z każdym rokiem rosła. Jak wiadomo na wynik sprzedaży wpływa wiele czynników zewnętrznych oraz wewnętrznych, dlatego analiza poszczególnych obszarów przedsiębiorstwa pozwoli na podjęcie kroków na kolejny rok. Istotnym elementem jest punkt odniesienia, czyli w naszym przypadku porównanie wyników firmy z konkurencją. Excel daje taką możliwość poprzez narzędzie ankietowe: wykres radarowy.

Ankieta – badanie kluczowych czynników sukcesu firmy A na tle konkurencji

Przygotowanie właściwej ankiety jest równie ważne, jak jej analiza. W firmie sprzedającej sprzęt ważne są zarówno aspekty kształtujące produkt oraz szeroko rozumiana obsługa klienta. Badanie kluczowych czynników oprzemy na sześciu wskaźnikach (rysunek 1).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

    Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza 2/2017

Drukuj

Zobacz również

Archiwum

Polecamy