Prezentacja i wizualizacja inf. zarządczej

INFO_17_44.jpg

Wizualizacja danych i pulpity menedżerskie w SAP Business One

Dane grupowane w tabelach czy arkuszach pozwalają na ich łatwą wizualizację, co niewątpliwie wspiera procesy zarządcze oraz skraca czas podejmowania decyzji. Prezentowanie informacji biznesowej w sposób graficzny staje się obecnie standardem, który jest wspierany przez narzędzia informatyczne. Poza arkuszami kalkulacyjnymi również systemy ERP powoli otwierają się na zaawansowane raportowanie z rozbudowanym interfejsem graficznym. Przykładem może tu być oprogramowanie SAP Business One (SAP BO).

CiRZ_231_08.jpg

Wizualizacja informacji zarządczej – proste, a jednak nie do końca

Maria Chochorek   Informacja Zarządcza 17/2019 Tylko on-line
Aby prawidłowo zarządzać jednostką, należy mieć możliwie szybko zebrane informacje, zaprezentowane w najbardziej czytelny sposób. Najlepiej to zrobić za pomocą nowoczesnych metod zarządzania, wspieranych przez najnowsze technologie. Ponieważ w większości jesteśmy wzrokowcami, w pierwszej kolejności widzimy ilustracje, zdjęcia, grafiki czy wykresy. Jakie są najważniejsze zasady prezentowania informacji w takiej formie?

Bezpieczeństwo danych w Excelu

Michał Sikorski   Informacja Zarządcza 16/2018 Tylko on-line

Informacja rządzi światem. Jest to widoczne zwłaszcza teraz, kiedy świat cyfrowy ściera się ze światem realnym i oba przenikają się nawzajem. Dzisiaj to informacja decyduje o tym, kto wygrywa wybory, jak będzie kształtował się kurs akcji spółek notowanych na giełdzie, czy konkurencja wyprzedzi nas na rynku itd. To wszystko sprawia, że coraz częściej słyszymy o cyberprzestępstwach, których głównym celem jest kradzież danych. W środowisku gospodarczym wiele informacji jest przetwarzanych i gromadzonych za pomocą arkuszy kalkulacyjnych. Dlatego niezmiernie ważnym aspektem, biorąc po uwagę powyższy wstęp, jest zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa danych.

INFO_16_23.jpg

Dashboard sprzedażowy

Zebrane przez nas dane sprzedażowe są środkiem prowadzącym do celu, czyli odpowiedzi na ważne dla nas pytania, np. jak zmieniała się nasza sprzedaż w ciągu kilku lat oraz które produkty sprzedawały się w tym czasie najlepiej. Menedżer zlecając przygotowanie raportu chce uzyskać konkretne odpowiedzi, aby nie musiał sam analizować niezliczonej ilości danych dostarczanych mu przez każdego z handlowców.

INFO_16_30.jpg

Czy można połączyć efektywność z efektownymi wizualizacjami?

Każda firma jest fabryką danych. Upchnięte w bazach danych, arkuszach kalkulacyjnych, plikach, kartkach, segregatorach dane czekają, aż ktoś na nie spojrzy, coś z nich wyczyta, zastanowi się i na ich podstawie podejmie decyzję. Nie wszystkie będą miały okazję się pokazać, wykazać, zaistnieć w świadomości decydentów.

Część danych bywa ważna, lecz ginie pośród innych. Chyba że ktoś je sensownie poukłada, wyeksponuje, przedstawi w sposób efektywny, który zapadnie w pamięć. W sposób efektywny i efektowny zarazem?

INFO_16_34.jpg

Kokpit menedżerski Zasobowo - Procesowego Rachunku Kosztów na przykładzie Doctor Coster® Dashboards

Czy różnorodność programów wspierających działalność gospodarczą, mnogość rozwiązań analitycznych, wielość narzędzi i systemów informatycznych skazują przedsiębiorstwa na udrękę wyboru, spośród gąszczu komercyjnych ofert, rozwiązania najbardziej odpowiedniego dla specyfiki działalności i własnych oczekiwań?

INFO_16_42.jpg

Pięć cech optymalnego dashboardu

Dashboard jest wizualizacją najważniejszych informacji w celu osiągnięcia jednego lub więcej celów. Jest skonsolidowany i umieszczony na jednej stronie, aby informacja została dostrzeżona jednym spojrzeniem. Jedynym celem dashboardu jest czysta i precyzyjna komunikacja z użytkownikiem. Jednak wiele wizualizacji ponosi porażkę, ponieważ łatwo jest tworzyć zabałaganione i niejasne dashboardy.

Wyszukiwanie unikatowych wartości i usuwanie duplikatów

Excel w małych i średnich firmach wykorzystywany jest nieraz jako CRM, dając możliwość m.in. gromadzenia informacji o klientach, segregowania danych. Czasami w zestawieniach excelowych chcemy znaleźć unikatowe, niepowtarzające się lub zduplikowane wartości, np. wyciągnąć listę unikatowych klientów, którzy zrobili u nas zakupy w poprzednim miesiącu. Najprościej to zrobić za pomocą formatowania warunkowego.

Archiwum

Polecamy