Plik eksportu z SAP- a w Power Query

INFO_16_46.jpg

Duża część naszych klientów pracuje w systemie SAP bez możliwości pobierania danych bezpośrednio z jego bazy. To ogranicza możliwość pracy z danymi do plików eksportowanych z tego systemu o rozszerzeniach typu .txt, .csv, .xls lub .xlsx. Zwykle ich wstępne przygotowanie do formy tabelarycznej przysparza w Excelu sporo problemów, jednak po poznaniu Power Query, nigdy nie jest to już wyzwaniem. Oto 3 kroki do wstępnego przygotowania takiego pliku.

Jak wygląda typowy plik eksportu z systemu SAP (i nie tylko)?

Zwykle w tego typu plikach mamy do czynienia z kilkoma wyzwaniami:

  1. Jest wiele niepotrzebnych linijek.
  2. Część wierszy jest pusta.
  3. Funkcjonują podsumowania.
  4. Właściwe dane zaczynają się w jednej z dalszych kolumn.

Jak sobie z nimi poradzić? (Rysunek 1).

Krok 1: Usuń puste wiersze

Po załadowaniu danych do Power Query, właściwym oddzieleniu kolumn (zależnie od pliku i separatora) otrzymujemy w Power Query obraz danych, który początkowo może przerazić.

Jednak jeśli szybko zidentyfikujemy kolumnę, która jest wypełniona wyłącznie istotnymi danymi, a nie zawiera niepotrzebnych elementów, możemy w jej autofiltrze odfiltrować puste wiersze. Działanie to niejednokrotnie przynosi cudowny efekt (Rysunek 2).

Jeśli nie usunie to wierszy podsumowań, znajdź kolumnę, w której sumy łatwo odfiltrować w analogiczny sposób (Rysunek 3).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum

Polecamy