Informacja Zarządcza 18/2019

INFO_18.jpg

W kierunku data-driven company

Chyba żadna z nowoczesnych koncepcji zarządzania nie jest ostatnio tak szeroko dyskutowana i tak bliska praktykom controllingu jak data-driven organization. W bieżącym numerze magazynu staramy się Państwa przekonać, że kultura i praktyka pogłębionej analityki biznesowej są w stanie uwolnić potencjał drzemiący w danych.

Idea data-driven organization kieruje uwagę menedżerów na optymalne wykorzystanie posiadanych danych. Aby było ono możliwe, trzeba przyjrzeć się krytycznym wzrokiem danym w systemach firmy i odpowiedzieć sobie na szereg pytań, m.in.: jak dostosować plan kont i proces zamknięcia miesiąca do potrzeb informacyjnych menedżerów, jak efektywnie planować i prowadzić analizy scenariuszowe oraz jak dopasować model analizy rentowności do rzeczywistych potrzeb managementu. Inspirujące przemyślenia na temat kierunków ewolucji systemów informacji zarządczej znajdą Państwo w artykule Mariusza Sumińskiego z Flexisolutions.

Aby możliwa była transformacja w data-driven company, potrzebne są nie tylko dobre dane, ale też odpowiednia kultura pracy z nimi. Trzeba pamiętać, aby zespół rozumiał, co się dzieje i jakie są oczekiwanie odnośnie do transformacji, wiedział, jak współdzielić wiedzę i dane oraz był pozytywnie nastawiony do ciągłego rozwoju. Często te właśnie czynniki decydują o sukcesie podejmowanych działań. O dobrych danych i kulturze pracy z nimi w artykule Wojtka Ptaka, CTO w firmie Freshmail.

Zachęcając do lektury, już teraz zapraszam Państwa do udziału w V Forum Informacji Zarządczej, podczas którego data-driven company odmienimy przez wszystkie przypadki.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum

Polecamy