Informacja Zarządcza 10/2017

INFO_10.jpg

Tworzenie dashboardów zarządczych w Excelu

W tym numerze magazynu tematem wiodącym jest tworzenie dashboardów dla celów zarządczych oraz analiza dużych zbiorów danych w Excelu. W pierwszym temacie ciekawy materiał, w którym stworzony zostaje dashboard HR jako niezbędne narzędzie dla współczesnego pracodawcy. Z drugiego zakresu poznamy zastosowanie funkcji SUMY.CZĘŚCIOWE oraz kolejną, trzecią już część o zastosowaniu Power Pivota, tym razem o budowaniu relacji między tabelami. W artykule z dziedziny excelowych narzędzi zarządzania – wyznaczanie rabatów dla zleceń sprzedażowych z zastosowaniem narzędzia Szukaj wyniku. W tym wydaniu przykłady zastosowania funkcji kalkulacji rat kredytowych: kapitałowych, odsetkowych i łącznych. W cyklu KNIME Analytics Platform – jak stworzyć pierwsze workflow, przeciętne wynagrodzenia i emerytury w Polsce. O zasadach tworzenia kokpitów w materiale – Twoja firma ewoluuje w kierunku modelu horyzontalnego? Twój kokpit zarządczy musi to odzwierciedlać! Z obszaru Business Process Model and Notation tym razem zdarzenia i czynność – cechy i notacja. Na kolejny rok planowane tematy i zagadnienia to głównie: zastosowanie Excela w data mining oraz inne jego narzędzia, wizualizacja informacji zarządczej w Excelu i nie tylko, Excel w marketingu i controlling działań marketingowych oraz jego zastosowanie jako narzędzia do wspierania sprzedaży.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

Tekst otwarty nr 10/2017

Trzy czwarte Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia

INFO_10_str_2.jpg

Polacy polubili bankowość mobilną. Ponad połowa badanych twierdzi, że w przyszłości to będzie ich główny sposób kontaktu z bankiem. Przyczyniają się do tego wygoda, bezpieczeństwo mobilnych aplikacji i powszechność smartfonów z dostępem do Internetu. Za pomocą telefonu konsumenci najczęściej robią przelewy, sprawdzają stan swojego konta czy historię transakcji oraz płacą za zakupy

Czytaj więcej
nr 10/2017

Excel jako baza danych cz.III - PowerPivot i budowanie relacji między tabelami

Wiemy już, jak możemy wykorzystać Excela i dodatek Power Query do zarządzania, scalania i łączenia danych. Dziś chcemy wejść poziom wyżej i zapoznać się z podstawami relacji i dodatkiem Power Pivot, żeby budować szybkie podsumowania danych w tabelach przestawnych.

Czytaj więcej
nr 10/2017

Zastosowanie funkcji SUMY.CZĘŚCIOWE w analizie zbioru danych

Będąc analitykiem lub menedżerem, często można się spotkać ze zbiorem danych, które trzeba przeanalizować i dostarczyć innym osobom w firmie w formie raportu lub podsumowania. Dane te na ogół są wykorzystywane do podejmowania ważnych decyzji, niekiedy strategicznych. Takie analizy są wykonywane często i istotne jest, aby czas, jaki im poświęcamy, był możliwie jak najkrótszy.

Czytaj więcej
nr 10/2017

Dashboard HR - niezbędne narzędzie dla współczesnego pracodawcy

INFO_10_str 16.jpg

Zmiany zachodzące na rynku czynników wytwórczych wpływają na sytuację przedsiębiorców, którzy korzystają z jego zasobów. Tak wiele mówi się obecnie o istnieniu tzw. rynku pracownika, dlatego też współczesny pracodawca powinien być zorientowany na efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi. Pracownicy wpływają na rozwój firmy, a rezultat ich działań ma odzwierciedlenie w osiąganych zyskach. Z drugiej strony,...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Wyznaczanie rabatów dla zleceń sprzedażowych – narzędzie Szukaj wyniku

INFO_10_str_21.jpg

Na dzisiejszym, jakże wymagającym rynku sprzedażowym jedną z najważniejszych kart przetargowych jest rabat udzielany klientowi przy zakupie czy to usługi, czy towaru. Oprócz działania ekonomicznego ma on dla kupującego również aspekt psychologiczny. Klient czuje się wyróżniony i doceniony przez sprzedawcę, jak i markę, którą on reprezentuje. W materiale zostanie przedstawiony sposób budowy narzędzia...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Funkcje kalkulacji rat kredytowych: kapitałowych, odsetkowych i łącznych

INFO_1_str25.jpg

Kalkulacja rat kredytowych jest niezbędnym narzędziem w pracy każdego analityka, ale także nieodzownym elementem planowania finansowego w organizacji. Kredyt jest bowiem częstym źródłem finansowania inwestycji oraz bieżącej działalności, a koszty związane z finansowaniem implikują wysokość kosztów finansowych przedsiębiorstwa. Z drugiej strony, spłaty rat kapitałowych i odsetkowych często mają znaczący...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Modele dyskryminacyjne w praktyce

INFO_10_str_28.jpg

W niniejszym artykule omówiony zostanie sposób działania modeli oceny zagrożenia upadłością przedsiębiorstw. Nie ulega wątpliwości, jak ważna jest zdolność firmy do kontynuowania działalności, co w końcu jest jednym z pierwszych stwierdzeń w badaniu sprawozdania finansowego. Dodatkowym atutem stosowania modeli wczesnego ostrzegania jest prostota ich użycia, jako że nie musimy dysponować specjalistyczną...

Czytaj więcej
nr 10/2017

KNIME Analytics Platform – pierwsze workflow, przeciętne wynagrodzenia i emerytury w Polsce

Zapraszam do kolejnej części cyklu na temat platformy analitycznej KNIME1. Jeśli po raz pierwszy spotykasz się z tą nazwą, pozwól, że przedstawię temat w dużym skrócie.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Analiza ryzyka metodą Monte Carlo

DiF_12_61.jpg

Zarządzanie ryzykiem i obliczanie jego prawdopodobieństwa jest bardzo ważne w planowaniu projektów, gdyż pozwala obniżyć ryzyko lub zrezygnować ze zbyt ryzykownych projektów, czyli takich, których analiza doprowadziła do wniosku, że prawdopodobieństwo straty jest zbyt wysokie. Coraz częściej w analizie ryzyka projektów pomocne okazują się programy takie jak Excel. Metodą analizy ryzyka, w której łatwo...

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Analiza efektywności sieci sprzedaży

Jak mawiał niekwestionowany guru zarządzania, Peter F. Drucker, „Aby móc czymś zarządzać, trzeba to coś mierzyć” (What’s measured, gets managed), dlatego podstawą jakiegokolwiek modelu zarządzania efektywnością powinny być pomiary oraz ich analiza.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Pomiar poziomu satysfakcji klienta

FiC_51_43.jpg

Temat pomiaru satysfakcji klienta doczekał się wielu opracowań i szereg firm zajmuje się tylko i wyłącznie tym obszarem. Celem tego tekstu jest jednak pokazanie, że można i warto prowadzić takie działania samodzielnie, stosunkowo małym nakładem zasobów za pomocą MS Excel.

 

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Wykorzystanie funkcji „co_jeśli” w analizach biznesowych MS Excel

Zbliżający się koniec trzeciego kwartału to okres najczęściej kojarzony z mobilizacją budżetową i układaniem planów na następny rok. W analizie tych planów i budowie wielowymiarowych scenariuszy nieodzownym narzędziem jest arkusz Excela. W poniższym artykule przeanalizujemy użycie funkcji „co_jeśli” dla prostego modelu biznesowego. Funkcje te pozwolą nam spojrzeć wielowymiarowo na model – poszukać...

Czytaj więcej
nr 10/2017

BPMN uniwersalnym językiem biznesu: zdarzenia i czynność – cechy i notacja

Modelowanie i symulacje biznesowe polegają na wiernym odwzorowaniu przebiegu procesu wraz ze wszystkimi jego aktorami. BPMN opisuje procesy poprzez obiekty przepływu oraz przepływy, łączące poszczególne obiekty procesu.

Czytaj więcej
nr 10/2017

Twoja firma ewoluuje w kierunku modelu horyzontalnego? Twój kokpit zarządczy musi to odzwierciedlać!

INFO_10_str_41.jpg

Czy można dobrze zarządzać firmą bez dostępu do twardych danych? Nawet w dzisiejszych czasach to oczywiście możliwe, ale zdecydowanie mało efektywne. Jednak natłok różnych danych to także wyzwanie. Kluczowe jest bowiem to, by mieć w danym momencie dostęp do tych danych, które są nam akurat potrzebne, ale także w takiej formie, by można było je łatwo czytać i dzięki temu wyciągać odpowiednie wnioski...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Wdrożenie systemu BI okiem controllera

Obecny etap rozwoju cywilizacyjnego charakteryzuje się nie tym, że wiedza jest najważniejszym zasobem organizacji – ponieważ tak naprawdę zawsze nim była – lecz coraz szybszym i sprawniejszym pozyskiwaniem wiarygodnych informacji. Odpowiedzią na potrzeby rynku są systemy Business Intelligence. Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu systemu klasy BI warto jednak odpowiednio przygotować się do tego procesu....

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

CRM – system nadzoru czy narzędzie ułatwiające pracę?

O ile menedżerów sprzedaży do korzyści płynących z systemu CRM nie trzeba przekonywać, o tyle handlowcy często uważają go za zło konieczne, widząc w nim jedynie źródło dodatkowych obowiązków. Jak sprawić, aby handlowcy pokochali CRM?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Geomarketing – analityczne wsparcie szefa sprzedaż

SS25_s61.jpg

Systemy GIS (Geographic Information System – System Informacji Geograficznej) oferują bogate narzędzia analityczne do przetwarzania danych, które coraz częściej wspomagają menedżerów w podejmowaniu kluczowych decyzji.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2017

Kontekstowe zarządzanie informacją controllingową

Problem: W codziennej pracy korzystam z najróżniejszych źródeł informacji controllingowych, zarówno wewnętrznych (np. spotkania ze współpracownikami, bazy danych, raporty, kalkulacje, umowy), jak i zewnętrznych (np. strony www, spotkania z klientami i partnerami, konferencje i szkolenia, książki, czasopisma). Istotną przy tym kwestią jest to, aby po pierwsze stworzyć, a po drugie korzystać w efektywny...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Poruszanie się pomiędzy arkuszami

Czytaj więcej
nr 10/2017

Drukowanie dokumentu na jednej stronie i stopka formularza – data, czas, liczba stron, nazwa i ścieżka pliku

Czytaj więcej

Reklama