Zdarzają się sytuacje, kiedy chcemy wyciągnąć liczby znajdujące się na początku lub na końcu tekstu, gdyż zawierają dla nas istotne informacje. Z podobnych względów czasami też potrzebujemy wyciągnąć wszystkie cyfry znajdujące się w tekście. Poniżej znajdziesz opis, jak wyciągnąć te potrzebne informacje za pomocą Power Query.

Zadanie to wykonamy w Power Query na podstawie przykładowych danych z Excela przedstawionych na Rysunku 1.
W powyższych danych mamy przedstawione sytuacje, gdzie liczby znajdują się na początku lub na końcu ciągu znaków, jak również cyfry ukryte w tekście, porozdzielane są literami. W zależności od położenia liczb zadanie to można rozwiązać na różne sposoby. W pierwszym kroku musimy zaimportować dane do Power Query za pomocą polecenia Z tabeli/ zakresu z karty Dane (Rysunek 2).
Otworzy nam się Edytor zapytań Power Query z wczytaną tabelą z Excela. Aby dobrze widzieć nasze przekształcenia, zduplikujemy dane. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszki na nazwę kolumny Tekst z liczbami i z podręcznego menu wybieramy polecenie Duplikuj kolumnę (Rysunek 3).
Otrzymamy kopię kolumny o nazwie Tekst z liczbami – kopia. Następnie zmienimy nazwę nowej kolumny, aby ją skrócić. W pasku formuły zmieniamy powyższą nazwę na „Duplikat” (zaznaczone strzałką na Rysunku 4). Otrzymamy dane przedstawione na Rysunku 5.
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu