Zagadnienie tworzenia kolumny z przykładów w Power Query omówimy na podstawie przykładowych danych z Rysunku 1.

Zadaniem tego polecenia jest wyciąganie danych z różnych kolumn. Nasz przykład polega na przekształceniu danych z kolumn i stworzeniu na ich podstawie adresów e-mail. Potrzebujemy pierwszej litery imienia oraz nazwiska, następnie chcemy dołożyć końcówkę firmowej domeny.
W pierwszym kroku musimy przesłać nasze dane do Power Query. W tym celu wybieramy polecenie Z tabeli/zakresu (punkt 2 na Rysunku 2) z karty Dane (punkt 1).
Otworzy się edytor zapytań Power Query z wczytaną tabelą Pracownicy (Rysunek 3).
Funkcja Kolumna z przykładów (punkt 2 na Rysunku 4) znajduje się na karcie Dodaj kolumnę (punkt 1). Po rozwinięciu tej funkcji możemy wybrać, czy nową kolumnę chcemy stworzyć na podstawie wszystkich kolumn, czy też zaznaczonej.
W większości sytuacji nie ma potrzeby rozwijać tego polecenia, bo po wybraniu Kolumny z przykładów Power Query stworzy nową kolumnę i da możliwość odznaczenia niepotrzebnych kolumn za pomocą odpowiedniego checkboxa (Rysunek 5).
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
