W tym artykule omówimy automatyczne sposoby numerowania unikatowych produktów, ponieważ chcemy zautomatyzować nadawanie niepowtarzalnych ID produktów. Takie ID może przyspieszyć pracę z dużymi tabelami, wyszukując interesujące nas dane po numerze, a nie po tekście.

W przykładowych danych przedstawionych na Rysunku 1 mamy listę sprzedażową z różnymi produktami.
W numerowaniu unikatowych produktów chodzi o to, że jeśli pierwszym produktem na liście są jabłka, przypisany im zostaje numer 1, drugim są batoniki, czyli numer 2 itd. Natomiast kiedy podany wcześniej produkt pojawi się na liście po raz kolejny powinien otrzymać ten sam numer co na początku, czyli jabłka w wierszu piątym mają numer 1, tak samo jak te w wierszu drugim. Każdy nowy produkt na liście powinien dostać kolejny numer porządkowy, a produkty, które pojawiły się ponownie, powinny dostać numer, jaki dostały przy pierwszym pojawieniu się na liście.
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu