W tym artykule omówimy automatyczne sposoby numerowania unikatowych produktów, ponieważ chcemy zautomatyzować nadawanie niepowtarzalnych ID produktów. Takie ID może przyspieszyć pracę z dużymi tabelami, wyszukując interesujące nas dane po numerze, a nie po tekście.

Jak w Excelu ponumerować unikatowe produkty?

W przykładowych danych przedstawionych na Rysunku 1 mamy listę sprzedażową z różnymi produktami.

W numerowaniu unikatowych produktów chodzi o to, że jeśli pierwszym produktem na liście są jabłka, przypisany im zostaje numer 1, drugim są batoniki, czyli numer 2 itd. Natomiast kiedy podany wcześniej produkt pojawi się na liście po raz kolejny powinien otrzymać ten sam numer co na początku, czyli jabłka w wierszu piątym mają numer 1, tak samo jak te w wierszu drugim. Każdy nowy produkt na liście powinien dostać kolejny numer porządkowy, a produkty, które pojawiły się ponownie, powinny dostać numer, jaki dostały przy pierwszym pojawieniu się na liście.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 26/2021

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę

Bohater telewizyjnego serialu, doktor House, zwykł mawiać, że wszyscy kłamią. Chcę wierzyć, że ludzie nie są aż tak źli i cyniczni, dlatego pozwolę sobie zmienić tę frazę. Wszyscy mogą kłamać. Niektórzy celowo, inni nieświadomie – efekt jest ten sam. Odbiorca kłamstwa jest wprowadzony w błąd, może wyciągnąć niewłaściwe wnioski – a na ich podstawie podjąć złe decyzje.

Czytaj więcej

Wykres grupowany w Excelu

Wykres grupowany w Excelu

Jeśli twoje produkty składają się z wielu kategorii, tak jak lata składają się z kwartałów i miesięcy, to może być ci potrzebna wiedza, jak tworzyć wykresy opisujące wszystkie kategorie dotyczące twoich danych.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama