Histogram w Excelu

Tylko on-line nr 18/2019

A tym artykule zajmiemy się kwestią tworzenia Histogramów, czyli naszym celem będzie wizualne zaprezentowanie rozkładu danych.

Histogram od Excel 2016

Dystrybuanta wieku

Microsoft w Excelu 2016 wprowadził nowy typ wykresów – Histogram. Ułatwia on wiele spraw związanych z tworzeniem wykresów Histogramów. Wystarczy, że zaznaczymy dane (w pierwszym przykładzie będzie to dla nas cała kolumna A), a następnie z karty Wstawianie wybierzemy odpowiedni typ wykresów (rys. 1).

rys. 1 – Wstawianie histogramu na podstawie wieku ankietowanych osób

W wykresie, który się pojawił, możemy ustawić tytuł (Dystrybuanta wieku), dopasować rozmiar do naszych potrzeb i już mamy gotowy histogram (rys. 2).

rys. 2 – Dystrybuanta wieku

Jak się przyjrzymy dokładnie, możemy zauważyć (rys. 2), że przedziały wiekowe wstawione domyślnie mogą nam trochę nie pasować, gdyż są podawane z dokładnością do jednej dziesiątej, a my raczej chcielibyśmy mieć zawsze pełne lata. Na szczęście możemy to łatwo zmienić. Wystarczy, że zaznaczymy przedziały (oś x) i naciśniemy skrót klawiszowy Ctrl + 1.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Pobierz pliki:

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 22/2020

Planowanie płynności finansowej w Excelu

CiRZ_12_16.jpg

Planowanie i kontrolowanie płynności finansowej firmy jest jednym z ważniejszych zadań, jakie stają przed analitykami finansowymi po to, by przedsiębiorstwo mogło działać spokojnie i bez zakłóceń. Do oszacowania kondycji finansowej przedsiębiorstwa oraz zaplanowania płynności finansowej wykorzystuje się szereg formuł i narzędzi. Jednym z nich jest oczywiście Excel.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 22/2020

Funkcje finansowe w programie Excel

CiRZ_1_2020_22.jpg

Spośród wielu różnych dostępnych w programie Excel funkcji dość liczną grupę stanowią funkcje finansowe. Najogólniej rzecz biorąc służą nam one do tego, by w prosty sposób móc policzyć różne wskaźniki związane z finansami oraz inwestycjami.

Czytaj więcej

Porównanie zawartości skoroszytów za pomocą dodatku Inquire

INFO_22_67.jpg

Program MS Excel jest często wykorzystywany m.in. do tworzenia biznesplanów, budżetów czy zaawansowanych modeli finansowych. Wszystkie te formy skoroszytów wymagają od użytkownika wypełnienia setek, a nawet tysięcy komórek znajdujących się w licznych arkuszach. Wspomniane pliki, zanim uzyskamy ich wersję finalną, powstają w wielu wersjach wstępnych, które nierzadko są modyfikowane przez różne osoby.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama