Przedstawiamy kontynuację artykułu opublikowanego w 20. wydaniu naszego magazynu, w którym rozpoczęliśmy prezentację całego procesu tworzenia dashboardów.

Pobraliśmy już dane z wielu plików znajdujących się w jednym folderze oraz połączyliśmy je, a następnie wstawiliśmy je do tabeli przestawnej. Po tym stworzyliśmy podsumowanie sprzedaży za pomocą tabeli przestawnej w poszczególnych latach i miesiącach, a następnie stworzyliśmy na ich podstawie wykres. Dołączyliśmy jeszcze fragmentator do wykresu, by móc w prosty sposób filtrować dane według poszczególnych lat.

W kolejnym etapie do wykresu chcemy dołożyć poszczególne kwoty sprzedaży z tabeli przestawnej przedstawionej na Rysunku 1.

Liczby te chcemy dołożyć na różne sposoby, aby pokazać wiele możliwości, jakie daje nam Excel przy tworzeniu dashboardów. Zaznaczamy obszar tabeli przestawnej z Rysunku 1 i za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl + C kopiujemy. Skopiowaną tabelę przestawną wklejamy obok za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl + V. W duplikacie tabeli wprowadzamy zmiany, mianowicie przenosimy pole Data (miesiąc) z obszaru etykiet Wierszy do obszaru etykiet Kolumn. Otrzymamy tabelę przedstawioną na Rysunku 2.

W powyższej tabeli przestawnej otrzymaliśmy podsumowanie liczbowe w poszczególnych komórkach. Tutaj pojawia się problem, że nasze dane pokazują tylko jeden rok. Dzieje się tak, ponieważ nasza tabela przestawna jest połączona z fragmentatorem, w którym ustawiony jest filtr na jeden rok. Obie tabele przestawne są połączone z fragmentatorem. Danych z drugiej tabeli przestawnej nie chcemy filtrować, więc musimy ją odłączyć od fragmentatora. W tym celu klikamy dowolną komórkę w obszarze zmienionej tabeli przestawnej, a następnie wybieramy polecenie Połączenia filtru z karty Analiza tabeli przestawnej (Rysunek 3).

Otworzy nam się okno Połączenia filtru (Rysunek 4), gdzie w polu Wybierania filtrów do połączenia z tą tabelą odznaczamy checkbox przy naszej tabeli, a następnie zatwierdzamy przyciskiem OK (Rysunek 5).

Teraz, klikając ikonkę (zaznaczoną strzałką na Rysunku 6) po prawej stronie nazwy kolumny Data (rok), z podręcznego menu wybieramy polecenie Wyczyść filtr z „Data(rok)” i zatwierdzamy zmianę przyciskiem OK.

Po wyczyszczeniu filtra dla aktywnej tabeli przestawnej otrzymamy dane przedstawione na Rysunku 7.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2019

Technologie informatyczne wspierające prowadzenie biznesu - case study branży spożywczej

MC_65_24.jpg

Przedsiębiorstwa dysponują dziś większą ilością danych niż kiedykolwiek. Nigdy w historii ani nie zbierały, ani nie raportowały tylu informacji podatkowych czy gospodarczych. W wielu branżach kontrola jakości nigdy nie była na tak zaawansowanym poziomie. Jednak by przetworzyć i właściwie zanalizować tak duże zasoby danych, trzeba wykorzystać technologie: systemy analityczne, systemy wspierające przetwarzanie informacji zgodnie z obowiązującymi przepisami na przykład w zakresie finansów i księgowości czy kadr i płac, a także systemy pozwalające na połączenie danych spływających z różnych źródeł – produkcji, magazynów i sprzedaży.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 21/2019

SAP w branży logistycznej - to logiczne!

MC_65_29.jpg

SAP jest systemem klasy ERP, łączącym wszystkie obszary działalności przedsiębiorstwa. Składa się z wielu modułów, które odpowiadają obszarom działalności przedsiębiorstwa, takim jak: logistyka i produkcja, kadry i płace, finanse i controlling. Główną zaletą wdrożenia systemu ERP, takiego jak SAP, jest zgromadzenie wszystkich potrzebnych informacji w jednym miejscu. Dzięki wdrożeniu SAP-a uprawnieni pracownicy znajdą w systemie komplet danych źródłowych i wynikowych. Takie podejście sprawia, że branża logistyczna może jeszcze skuteczniej wpływać na efektywne działanie całego przedsiębiorstwa oraz na ciągłe ulepszanie wyników sprzedażowych.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 21/2019

Model do obliczania amortyzacji w Excelu

CiRZ_240_30.jpg

Amortyzacja środków trwałych jest jednym z kosztów, którego wielkość jesteśmy w stanie zaplanować. I choć w dzisiejszych czasach większość programów księgowych ma wbudowane narzędzie do planowania amortyzacji, może się zdarzyć, że będziemy zmuszeni wykorzystać w tym celu program Excel. Niniejszy artykuł ma za zadanie pokazać, jak takie narzędzie można zbudować.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama