Bardzo często, gdy przychodzi do analizy danych, jednym z jej elementów jest analiza wykresu. Sprawa jest dosyć prosta, kiedy mamy jedną serię danych, natomiast trochę się ona komplikuje, kiedy mamy dwie serie danych i to takich danych, że pokazanie ich jednocześnie na standardowym wykresie kolumnowym wcale nie pomaga w analizie. Z pomocą przychodzi wykres kombi.

Przykład danych przedstawionych w więcej niż jednej serii danych przedstawiono na rysunku 1.

Są to dane, których nie da się pokazać na standardowym wykresie kolumnowym, gdyż wtedy seria danych „Marża” będzie zupełnie niewidoczna. Z pomocą przychodzi właśnie wykres kombi.

Czym jest wykres kombi?

Począwszy od Excela w wersji 2013 wykres kombi jest jednym z rodzajów, który możemy wstawiać bezpośrednio ze wstążki. Jego główną zaletą jest to, że pokazuje wartości na dwóch różnych osiach: na osi głównej oraz tak zwanej osi pomocniczej. Dzięki temu, mimo że mamy dane w różnych skalach, będzie on czytelny. Aby go wstawić należy po zaznaczeniu danych wybrać ze wstążki z zakładki „Wstawianie” narzędzie „Wstaw wykres kombi”. Zostało to pokazane na rysunku 2.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 10/2019

Zobacz również

Tylko on-line nr 21/2019

Technologie informatyczne wspierające prowadzenie biznesu - case study branży spożywczej

MC_65_24.jpg

Przedsiębiorstwa dysponują dziś większą ilością danych niż kiedykolwiek. Nigdy w historii ani nie zbierały, ani nie raportowały tylu informacji podatkowych czy gospodarczych. W wielu branżach kontrola jakości nigdy nie była na tak zaawansowanym poziomie. Jednak by przetworzyć i właściwie zanalizować tak duże zasoby danych, trzeba wykorzystać technologie: systemy analityczne, systemy wspierające przetwarzanie informacji zgodnie z obowiązującymi przepisami na przykład w zakresie finansów i księgowości czy kadr i płac, a także systemy pozwalające na połączenie danych spływających z różnych źródeł – produkcji, magazynów i sprzedaży.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 21/2019

SAP w branży logistycznej - to logiczne!

MC_65_29.jpg

SAP jest systemem klasy ERP, łączącym wszystkie obszary działalności przedsiębiorstwa. Składa się z wielu modułów, które odpowiadają obszarom działalności przedsiębiorstwa, takim jak: logistyka i produkcja, kadry i płace, finanse i controlling. Główną zaletą wdrożenia systemu ERP, takiego jak SAP, jest zgromadzenie wszystkich potrzebnych informacji w jednym miejscu. Dzięki wdrożeniu SAP-a uprawnieni pracownicy znajdą w systemie komplet danych źródłowych i wynikowych. Takie podejście sprawia, że branża logistyczna może jeszcze skuteczniej wpływać na efektywne działanie całego przedsiębiorstwa oraz na ciągłe ulepszanie wyników sprzedażowych.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 21/2019

Model do obliczania amortyzacji w Excelu

CiRZ_240_30.jpg

Amortyzacja środków trwałych jest jednym z kosztów, którego wielkość jesteśmy w stanie zaplanować. I choć w dzisiejszych czasach większość programów księgowych ma wbudowane narzędzie do planowania amortyzacji, może się zdarzyć, że będziemy zmuszeni wykorzystać w tym celu program Excel. Niniejszy artykuł ma za zadanie pokazać, jak takie narzędzie można zbudować.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama