Jednym z podstawowych narzędzi dostępnych w tabeli przestawnej jest opcja filtra. Jej użycie pozwala na szybkie zawężenie zakresu analizowanych danych. Posługiwanie się filtrem założonym na określone dane, może w niektórych sytuacjach prowadzić do mylnej interpretacji otrzymanych wyników.

Przedstawiony efekt można zaobserwować na przykładzie dwóch tabel przestawnych utworzonych na bazie jednakowych danych (Rysunek 1). Na jednej z tabel zastosowano filtr, który zawęził zakres prezentowanych produktów, do trzech pozycji o największej sprzedaży. Skutek zastosowania filtra widoczny jest zarówno w zmianie wartości procentowej struktury sprzedaży produktów jak i jej nominalnego podsumowania.

Rysunek 1. Użycie filtra w tabeli przestawnej. Źródło: Opracowanie własne.

Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tylko on-line nr 27/2021

Szybkie sposoby na konwersję liczby do liczby przechowywanej jako tekst oraz liczby do wartości procentowej

Wszystkie komórki znajdujące się w arkuszu posiadają określony rodzaj formatowania. Domyślnie ustawiony jest on na format Ogólny ale może być on również formatem np. Liczbowym, Tekstowym, Procentowym, Walutowym itp. W przypadku liczb najwygodniej jest stosować dla nich format Liczbowy, pozwalający na określenie liczby miejsc dziesiętnych, sposobu wyświetlania liczb ujemnych lub użycie separatora tysięcy. W niektórych przypadkach może się jednak zdarzyć, że liczba znajdująca się w komórce powinna być traktowana jako tekst np. gdy za pomocą funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO chcielibyśmy znaleźć wartość z komórki A1 wyszukując ją w kolumnie C1.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 27/2021

Punktory w Excelu

Pracując w Excelu czasami może zdarzyć się potrzeba utworzenia wypunktowanej listy np. w postaci instrukcji do obsługi danego skoroszytu.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama