Wszystkie komórki znajdujące się w arkuszu posiadają określony rodzaj formatowania. Domyślnie ustawiony jest on na format Ogólny ale może być on również formatem np. Liczbowym, Tekstowym, Procentowym, Walutowym itp. W przypadku liczb najwygodniej jest stosować dla nich format Liczbowy, pozwalający na określenie liczby miejsc dziesiętnych, sposobu wyświetlania liczb ujemnych lub użycie separatora tysięcy. W niektórych przypadkach może się jednak zdarzyć, że liczba znajdująca się w komórce powinna być traktowana jako tekst np. gdy za pomocą funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO chcielibyśmy znaleźć wartość z komórki A1 wyszukując ją w kolumnie C1.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tylko on-line nr 27/2021

Punktory w Excelu

Pracując w Excelu czasami może zdarzyć się potrzeba utworzenia wypunktowanej listy np. w postaci instrukcji do obsługi danego skoroszytu.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 26/2021

Wstawianie danych z obrazu

W praktyce pracy biurowej obieg dokumentów w wersji papierowej staje się coraz bardziej ograniczany. Trend przekazywania informacji na nośnikach cyfrowych niewątpliwe podyktowany jest względami ekologicznymi jak i czysto praktycznymi. Mimo to w wielu sytuacjach zdarza się, że dane, które finalnie powinny znajdować się np. w Excelu swoje źródło posiadają na kartce papieru. W zaistniałym przypadku użytkownik, który np. z otrzymanych danych chciałby wykonać wykres, szczegółowo je przeanalizować lub uporządkować, do tej pory zmuszony był do ręcznego ich przepisania do arkusza kalkulacyjnego.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama