Wdrożenie Rachunku Kosztów Działań przy wykorzystaniu systemu EURECA w firmie Polipack

Nie tylko ABC w Polipack

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Controlling Systems

Firma Polipack, podobnie jak wiele innych firm rodzinnych w Polsce, została założona na początku lat 90. i rozrosła się do imponujących rozmiarów jako innowacyjny producent opakowań. Na uwagę zasługuje nie tylko fakt przebicia się z profesjonalnym podejściem do tematu opakowań w okresie, gdy jeszcze nikogo nie dziwiły etykiety czy opakowania zastępcze. Może nawet bardziej godne naśladowania jest podejście do samego zarządzania firmą. W końcu implementacja Rachunku Kosztów Działań (Activity-based Costing, ABC) nie jest czymś powszechnym wśród polskich firm rodzinnych.

Wraz z rozwojem firmy, większą liczbą klientów i produktów coraz trudniej jest precyzyjnie odpowiedzieć na każde pytanie, nawet jeśli zarządza się firmą od początku i zna jej każdy zakamarek. Naturalnym jest wsparcie zarządzania systemami informatycznymi. W Polipacku wdrożono zintegrowany system ERP. Dość szybko jednak okazało się, że potrzeby są coraz większe i wykraczają poza funkcjonalność typową dla systemu ERP.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tekst otwarty nr 29-1/2021

Controlling‑24.pl ‑ 100% praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki

Controlling-24.pl - 100% praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki

Jest takie miejsce w internecie, które warto zarekomendować wszystkim dyrektorom finansowym, controllerom i analitykom... Banał? Niekoniecznie... Wystarczy dodać, że miejsce to zawiera całą merytoryczną wiedzę, jakiej mogą potrzebować w swojej pracy. Wszystko w jednym miejscu. Dostępne za jednym kliknięciem...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29-1/2021

Robot na czas pandemii. Zweryfikuje wypłacalność klientów i stany magazynowe

Robot na czas pandemii. Zweryfikuje wypłacalność klientów i stany magazynowe

Covidowe obostrzenia i wzrost zachorowań wśród pracowników to wyzwania dla firm produkcyjnych. Pandemiczna rzeczywistość to z perspektywy wielu firm okres większej sprzedaży oraz rosnącej liczby zamówień, przy jednoczesnym braku produktów na stanie, który wynika z tego, że przerwane na różnych etapach łańcuchy dostaw znacznie ograniczyły ich dostępność. Z pomocą przychodzą roboty weryfikujące klientów oraz dostępność towarów i ich zamienników.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.