Office 2016, najnowszy pakiet biurowy Microsoftu, oferuje szereg nowości i zmian. Tworzący go zespół postawił przede wszystkim na usprawnienia w zakresie współpracy i pracy zespołowej.

Office 2016 zadebiutował na rynku. Stanowi on integralną część usługi Office 365 i oferuje do dyspozycji użytkownika nowe wersje desktopowych aplikacji Office, w tym Word, PowerPoint, Excel, Outlook, OneNote, Project, Visio i Access. Microsoft podkreśla, że nowy pakiet biurowy stworzy idealną kompletną platformę z nowym systemem Windows 10. Wskazuje tutaj m.in. na aplikację Sway dla Windows 10, która służy do tworzenia interaktywnych historii, funkcję Windows Hello logującą użytkownika do Windows i usługi Office 365 oraz aplikacje Office Mobile (za sprawą funkcji Continuum pomagają pracować w drodze na każdym sprzęcie z Windows 10).

– W zasadniczy sposób zmieniły się metody naszej pracy, dlatego też Microsoft skupia się na tworzeniu nowego wymiaru produktywności i redefinicji procesów biznesowych dla świata, w którym coraz ważniejsze stają się mobilność i usługi chmurowe, czyli mobile-first i cloud-first. Najnowsze innowacje stanowią kolejny krok milowy w kierunku przekształcenia pakietu Office ze znajomego zestawu pojedynczych aplikacji biurowych – w połączony ze sobą ekosystem aplikacji i usług, zaprojektowanych na potrzeby nowoczesnej pracy, współpracy oraz pracy zespołowej – tłumaczy Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu.

Praca zespołowa

Pracujący zespołowo powinni docenić takie rozwiązania, jak:

  • współtworzenie: funkcja pisania w czasie rzeczywistym pozwala użytkownikom na bieżąco śledzić zmiany wprowadzane przez innych;
  • integracja Skype z aplikacjami Office Online i rozbudowanymi aplikacjami klienckimi pozwala wymieniać komunikaty tekstowe, udostępniać ekran, rozmawiać lub prowadzić czaty wideo bezpośrednio z poziomu dokumentów.

W następnym kwartale w wersji Preview dla użytkowników Office 365 First Release pojawi się Planner, który pomaga organizować pracę poprzez tworzenie planów, organizowanie i przydzielanie zadań, wyznaczanie terminów i aktualizowanie statusu za pośrednictwem wizualnych konsol oraz powiadomień e-mail.

W 2016 roku Office 365 zostanie wzbogacony usługą GigJam zapewniającą nowy sposób pracy zespołowej, który „przekształca procesy biznesowe poprzez usuwanie barier między urządzeniami, aplikacjami i ludźmi”.

Office 2016 – wbudowane funkcje

Microsoft zwraca tutaj uwagę na następujące elementy:

  • Outlook 2016: każdy adresat z wiersza „Do:” ma dostęp do dokumentów z nowoczesnymi, chmurowymi załącznikami;
  • Powiedz mi: funkcja, która „pomaga szybko znaleźć odpowiednią funkcję lub polecenie Office, a inteligentne wyszukiwanie wyświetla kontekstowe informacje z Internetu tuż obok dokumentu”;
  • Excel 2016: funkcja zintegrowanego publikowania w Power BI, nowoczesne typy wykresów;
  • Lista ostatnio używanych dokumentów: pozwala użytkownikowi kontynuować pracę od miejsca, w którym ją przerwał (niezależnie od tego z jakiego urządzenia korzysta).

Office 2016 – bezpieczeństwo

W połączeniu z usługą Office 365 aplikacje Office 2016 będą zabezpieczone szeregiem różnych funkcji:

  • Zapobieganie wyciekowi danych – dzięki narzędziom, które pozwalają administratorom IT zarządzać zasadami tworzenia treści i udostępniania dokumentów w programach Word, PowerPoint, Excel i Outlook znacznie ograniczono ryzyko ujawnienia wrażliwych danych;
  • Wieloczynnikowe uwierzytelnianie gwarantuje bezpieczeństwo dostępu do treści spoza sieci korporacyjnej;
  • Korporacyjna ochrona danych, która będzie dostępna w aplikacjach Office Mobile dla Windows 10 później w tym roku, a w aplikacjach desktopowych na początku przyszłego roku, umożliwia zabezpieczone udostępnianie dokumentów w ramach przedsiębiorstwa.

Office 2016 – wymagania

Nowe aplikacje Office 2016 wymagają Windows 7 lub nowszej wersji systemu.

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: pcworld.pl

Zobacz również

Tekst otwarty nr 29/2021

COVID‑19 okazał się dla biznesu impulsem do zmian na dobre

Pandemia okazała się stress testem dla biznesu na całym świecie. Z jednej strony zerwała globalne łańcuchy dostaw, wprowadziła ograniczenia w przepływie osób i towarów oraz wywołała ogólnoświatową recesję gospodarczą. Z drugiej – zmieniła zachowania konsumentów i dotychczasowe modele pracy. Przedsiębiorstwa musiały uaktualniać swoje strategie biznesowe i błyskawicznie dostosowywać się do tych nowych wyzwań. Z badania Deloitte’a wynika, że prawie siedem na dziesięć globalnych firm w trakcie kryzysu znacząco przyspieszyło swoją transformację cyfrową. Części z nich te zmiany wyszły jednak na dobre. Ponad połowa firm przyznaje, że pandemia otworzyła przed nimi nowe możliwości.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2021

Braki kompetencyjne utrudniają wdrażanie chmury

Ponad połowa badanych przez firmę HashiCorp dostrzega niedobór kompetencji w swoich zespołach IT. To hamuje wdrażanie środowisk wielochmurowych.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.