Wzrost szybkości planowania, wyeliminowanie błędów związanych z wykorzystaniem Excela, łatwiejsze wprowadzanie zmian oraz ich natychmiastowa wizualizacja to tylko wybrane elementy, które przyczyniły się do usprawnienia procesu planowania sprzedaży oraz dystrybucji nowych gier.

CDP to jeden z czołowych graczy na rynku dystrybucji multimediów w Polsce. Dynamiczny rozwój firmy spowodował, że wykorzystywane rozwiązania w obszarze controllingu oparte na plikach Excel nie były wystarczające, a ich obsługa była pracochłonna i długotrwała. Szeroka gama asortymentu, jej zmienność i dynamika wprowadzania nowych produktów spowodowała, że konieczne stało się zautomatyzowanie procesów budżetowania i raportowania z wykorzystaniem elastycznego narzędzia, które wspierałoby proces wydawniczy i planowanie sprzedaży.

Firma zdecydowała się na współpracę z Codec Polska, a jako rozwiązanie mające spełnić to wyzwanie, wybrano Infor d/EPM.

„Głównym wyznacznikiem wyboru systemu była jego elastyczność i możliwości szybkiego planowania sprzedaży z wykorzystaniem historycznych danych oraz możliwość integracji w jednym systemie procesów planowania sprzedaży, wyniku i przygotowania estymowanych sprawozdań finansowych” – powiedział Robert Wesołowski, CEO CDP.

Kluczowym elementem wdrożonego systemu jest formatka, która umożliwia planowanie sprzedaży po produktach budżetowych (dywizje produktowe, produkty w sprzedaży, projekty wydawnicze), automatyczne wyliczanie ceny, kosztów produkcji oraz marży. Ważną funkcjonalnością jest planowanie kosztów dystrybucji z uwzględnieniem zróżnicowanych struktur cenowych w zależności od grup produktów i kanałów dystrybucji oraz dynamiczne zarządzanie planem wydawniczym w czasie, bez konieczności każdorazowego korygowania planów poszczególnych produktów.

Mechanizmy raportowe automatycznie generują estymowane sprawozdanie finansowe – Rachunek Zysków i Strat oraz informacje niezbędne do przygotowania prognozy Bilansu i Rachunku Przepływów Pieniężnych. Tak przygotowany model planistyczny i system raportowy jest wykorzystywany w codziennej pracy działu finansów, sprzedaży i wydawniczego.

„Zautomatyzowanie procesu przygotowania raportów wyeliminowało błędy związane z wykorzystaniem Excela oraz istotnie przyczyniło się do wzrostu szybkości planowania. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze wprowadzanie zmian i natychmiastową wizualizację ich wpływu na wynik firmy” – podsumowuje Robert Wesołowski.

Source: www.codec.pl

Also check

Open access no. 19/2019

Urządzenia 5G wkraczają na rynek

INFO_19_3.jpg

W tym roku pierwsi operatorzy komórkowi uruchomią komercyjne nadajniki pracujące w technologii 5G. Nowa technologia transmisji danych przyspieszy wymianę informacji i usprawni działanie Internetu rzeczy.

Read more
Open access no. 19/2019

60 proc. firm chce w tym roku inwestować w sztuczną inteligencję

INFO_19_2.jpg

Wkraczamy w erę postcyfrową, w której nowe technologie stają się powszechne, a kluczem do sukcesu będzie dostarczanie klientom spersonalizowanej oferty w odpowiednim miejscu i czasie, czyli on-demand – to główny wniosek z raportu Accenture Technology Vision 2019.

Read more
Open access no. 19/2019

To już 5. edycja Forum Informacji Zarządczej

INFO_18_6.jpg

23–24 maja 2019 r. redakcja „Informacji Zarządczej” organizuje 5. Forum Informacji Zarządczej. Tym razem praktycy informacji zarządczej będą rozmawiać o tym, jak z danych uczynić aktywa oraz jak przygotować się do transformacji w kierunku data-driven enterprise.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama