Nie ma alternatywy! Każdy proces, nad którym chcemy mieć kontrolę musi zostać obudowany miernikami. Key Performance Indicators na trwałe wpisały się w praktykę zarządzania organizacjami. Kluczowe wskaźniki efektywności tworzone są w każdym obszarze – nawet tam, gdzie „na pierwszy rzut oka” nie mają zastosowania.

3. Forum Nowoczesnego Controllingu - Warszawa, 13-14 października 2016 r. - Jego Wysokość KPI...

W tym roku skupimy się bardzo (chociaż nie wyłącznie) na osławionych key performance indicators, czyli KPI, zwanych pieszczotliwie kejpiajami. Temat nie nowy, ale nieustająco interesujący, prowokujący pytania, ba – nawet wywołujący emocje. Teoretycznie bowiem wszystko, co można zmierzyć, można także zamknąć w formułę KPI – choć czasem powstają z tego dziwaczne konstrukcje.

Nie ulega natomiast wątpliwości, że stanowią one „chleb powszedni” każdej znaczniejszej organizacji, nie tylko biznesowej zresztą. Dlatego właśnie postanowiliśmy poodmieniać KPI przez wszystkie przypadki w trakcie jesiennej, 3. edycji Forum Nowoczesnego Controllingu. Zanim jeszcze zaprezentujemy szczegóły programu, pozwalamy sobie zasygnalizować niektóre zagadnienia, zastrzegając roboczy charakter poniższych tematów:

  • Cele strategiczne i efektywność operacyjna funkcji zakupów w spółkach – jak definiować KPI?,
  • Standard raportu kapitału intelektualnego prezentujący pełną wartość przedsiębiorstwa,
  • Key Performance Indicators w obszarze zarządzania zakupami – skąd brać dane, jak mierzyć, analizować i raportować wyniki zakupów,
  • ERP, Big Data, Business Intelligence – koszty versus korzyści – jak mierzyć, jak liczyć,
  • Wdrażam Business Intelligence i nie zawaham się jej użyć! Najlepsze praktyki wdrożeniowe,
  • Efektywne i efektowne metody prezentacji KPI – nowoczesne narzędzia wizualizacji danych
  • Praktyczne przykłady obniżania kosztów poprzez rozwiązania Cloud Computing,
  • Zarządzanie procesowe versus zarządzanie działalnością. Jak proces burzy silosy informacyjne przy pomocy KPI.

Serdecznie Państwa zapraszamy.

Szczegółowe informacje i zgłoszenia: http://forumcontrollingu.explanator.pl/

Zobacz również

Tekst otwarty nr 29/2021

COVID‑19 okazał się dla biznesu impulsem do zmian na dobre

Pandemia okazała się stress testem dla biznesu na całym świecie. Z jednej strony zerwała globalne łańcuchy dostaw, wprowadziła ograniczenia w przepływie osób i towarów oraz wywołała ogólnoświatową recesję gospodarczą. Z drugiej – zmieniła zachowania konsumentów i dotychczasowe modele pracy. Przedsiębiorstwa musiały uaktualniać swoje strategie biznesowe i błyskawicznie dostosowywać się do tych nowych wyzwań. Z badania Deloitte’a wynika, że prawie siedem na dziesięć globalnych firm w trakcie kryzysu znacząco przyspieszyło swoją transformację cyfrową. Części z nich te zmiany wyszły jednak na dobre. Ponad połowa firm przyznaje, że pandemia otworzyła przed nimi nowe możliwości.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 29/2021

Braki kompetencyjne utrudniają wdrażanie chmury

Ponad połowa badanych przez firmę HashiCorp dostrzega niedobór kompetencji w swoich zespołach IT. To hamuje wdrażanie środowisk wielochmurowych.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.