Geomarketing – analityczne wsparcie szefa sprzedaż

SS25_s61.jpg

Systemy GIS (Geographic Information System – System Informacji Geograficznej) oferują bogate narzędzia analityczne do przetwarzania danych, które coraz częściej wspomagają menedżerów w podejmowaniu kluczowych decyzji.

Geomarketing wykorzystywany jest od dawna, jednak wysokie koszty specjalistycznego oprogramowania oraz pozyskiwania danych skutecznie ograniczały jego używanie tylko do największych firm oraz instytucji. Ciągły postęp technologiczny w sektorze IT sprawia jednak, że koszty te stopniowo maleją. Duży przełom stanowiło pojawienie się na rynku map interaktywnych (np. Google Maps w 2005 roku). Wówczas w świadomości szerokiego grona odbiorców pojawiła się możliwość wykorzystania map do wspomagania zarządzania, m.in. przez wszechstronną wizualizację i analizę danych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

    Źródło: Szef Sprzedaży 25/2016

Drukuj

Zobacz również

Archiwum