Wprowadzanie danych za pomocą wbudowanego Formularza Excela

INFO_08_11.png

Tworząc bazę danych, spotykamy się z problemem wprowadzenia wielu podobnych pozycji do jednego zbioru. W Excelu najczęściej tworzy się nowe rekordy, wprowadzając je ręcznie do nowych wierszy. Mniej znanym, aczkolwiek praktycznym narzędziem może okazać się wbudowany Formularz, dzięki któremu dodawanie danych stanie się o wiele prostsze oraz zajmie zdecydowanie mniej czasu.

Rysunek 1 przedstawia prostą tabelę, która została stworzona ręcznie w celu kontrolowania wykonania budżetu przychodów.

W przedstawionym przykładzie zostały zawarte informacje z poprzednich pięciu miesięcy. Problem z wprowadzaniem danych pojawia się, gdy do zaprezentowanych w Rysunku 1 wartości z bieżącego okresu należy dodać nowe pozycje.

Z pomocą przychodzi nam wbudowany Formularz danych, który jest wydajniejszym sposobem budowania tabeli. Aby z niego skorzystać, na pasku narzędzi Szybki dostęp wybieramy Więcej poleceń… Następnie w oknie Opcje programu Excel wybieramy z listy Wybierz polecenie z, wybieramy Polecenia, których nie ma na wstążce…

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum