Narzędzie do badania cyklu życia produktu

Wojciech Próchnicki   Informacja Zarządcza 8/2017 Tylko on-line
SS_32_51.jpg

W artykule zostanie przedstawiony przykład zastosowania wykresu przestawnego do monitorowania żywotności produktów. Utworzymy prosty kokpit z trzema wykresami pokazującymi wybrany produkt w trzech wymiarach: pierwszym – wartości sprzedaży, drugim – sprzedanej ilości oraz trzecim – średniej ceny sprzedaży. Pozwoli to na śledzenie cyklu życia produktu i badanie zapotrzebowania na niego w zależności od ceny sprzedaży

Dane do modelu

Firma sprzedaje 12 produktów z serii pufów, dane sprzedażowe obejmują lata 2015 i 2016. Poszczególne kolumny danych to (rysunek 1):

  1. NR DOKUMENTU – numer faktury sprzedaży;
  2. ROK – rok sprzedaży;
  3. MIESIĄC – miesiąc sprzedaży;
  4. SYMBOL PRODUKTU – każdy z produktów ma swój symbol;
  5. NAZWA PRODUKTU – nazwa produktu, jeden z 12 sprzedawanych przez jednostkę,
  6. ILOŚĆ – sprzedana ilość określonego produktu przypisana do faktury;
  7. CENA – cena sprzedaży określonego produktu (po ewentualnych upustach);
  8. WARTOŚĆ – wartość sprzedaży określonego produktu (po ewentualnych upustach).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

    Źródło: Szef Sprzedaży 32/2017

Drukuj

Zobacz również

Archiwum